lördag 29 november 2008

Ibland blir det fel...

Ibland passar mina autosvar inte alls på den givna kommentaren och då kan det bli fel.
Idag blev det fel. Sedan jag skaffade Ella så får jag ofta höra kommentarer som "Gud vilken söt hund" eller "Gud vad fin" och mitt autosvar brukar vara "tack, din är också fin" etc.
Allt som oftast funkar mina autosvar helt utmärkt men idag blev det fel.

En liten 15årig blond tjej rusade fram till Ella och utbrast "GUuuuuUUUuuuD, Vad SÖöööööööT"
Mitt autosvar till den blonda lilla tjejjen, UTAN hund, blev: " Tack,Du med!" I samma ögonblick som jag hade sagt det förstod jag vad mitt autosvar hade ställt till med och att jag ändrade färg i ansiktet. Det blev en pinsam tystnad och jag brydde mig inte om att förklara att jag har automatiserat mina svar på standardkommentarer från främlingar, en förklaring i det läget hade ändå förmodligen bara gjort saken värre.

I framtiden skall jag nog koppla bort min autosvarsfunktion och ta mig tid att skräddarsy mina repliker utifrån den givna situationen. Jag tror att min snusk-gubbe-faktor kommer att minska drastiskt om jag vidtar den åtgärden.

1 kommentar:

  1. Tack för tipsen...dock dricker jag inte kaffe men tänkte ändå inskaffa mig en apparat för att kunna bjuda kunder på...
    Är lite less efter flera timmar i butiken utan några kunder..en lördag efter löning? Kan det bero på att det är Buy Nothing Day idag eller ska jag börja fundera på vad jag gett mig in i?
    Lycka till med dieten...
    Kram

    SvaraRadera