tisdag 2 december 2008

Passa er, annars åker ni på en propp!

Internkommunikationen hemma är minst sagt under all kritik just nu. Jennie har fått en vaxpropp i ena örat så hon hör vad hon vill höra. Oftast vill hon inte höra. Hur som helst är det poäng till mig för jag råkar aldrig ut för vaxproppar. Det beror på att jag har en ovana att peta in allt möjligt (och omöjligt) i öronen. Jag brukar ta 3 st tops och knöka in dem samtidigt för att åstadkomma maximal njutning i örongångarna. Jag minns med nostalgi och stor saknad Motorolas gamla mobil D-160 som hade en underbar utdragbar antenn. Antennen hade en ljuvlig plupp i änden vilket gjorde att mobilen var utrustad med en ständig örontops.
Jag minns med skräck och sorg när mobilerna började säljas med inbyggda antenner..
Just nu sitter jag i alla fall med en löjlig tillfredställelse över att det är Jennie som har råkat ut för vaxproppen och inte jag. Så många gånger som hon har sagt att jag inte skall peta in olika föremål i öronen.. Tji fick hon :D

1 kommentar:

  1. va sista gången du får låna saker av mig....... ;) hihih

    SvaraRadera