måndag 8 december 2008

Slutsnusat.

Efter att ha läst i Polacksnack att Piotr nu skall lägga av med snuset så kommer jag själv att försöka. Jag har i princip konstant haft två portionsprillor snus under läppen varje vaken sekund de senaste 8 åren. För 10 år sen hade jag även för vana att sova med snus, men tyckte själv att det var att gå till lite till överdrift. Dessutom tyckte Jennie inte att jag såg speciellt fräsch ut i munnen på mornarna. Det var alltså 8 år sedan jag halverade mitt nikotinintag genom att endast snusa under de vakna timmarna av min tillvaro. Något säger mig att det kommer bli tuffare att sluta snusa dagtid än nattetid.

Jag slänger nu min prilla i papperskorgen. Klockan är 13.03 den 8 December 2008. Undergången närmar sig.

1 kommentar:

  1. helt rätt micke, väck me nikotinet..... i påskas slängde jag mina cigg.....

    SvaraRadera