måndag 11 maj 2009

Dramatik i min aktieportfölj..

När jag investerade hälften av mina sparade slantar i Malka Oil och samtidigt bröt mot nästan alla tips som gäller aktiehandel, nämnligen att mestadels investera i stabila företag, diversifiera, d.v.s sprida riskerna mellan flera olika företag och eventuellt krydda portföljen lite med högrisks företag var jag inte riktigt beredd på att det kunde bli så här dramatiskt:

MALKA OIL: VICE STYRELSEORDFÖRANDES BOLAG OCKUPERADE FÄLTEN MED BEVÄPNAD STYRKA
Malka Oils fält ockuperades på fredagen av säkerhetsföretaget Shjit-West som tillhör bolagets vice styrelseordförande Michail Malyarenko. Vaktbolaget flög in med styrka på 22 män varav merparten beväpnade till Malka Oils fält i Tomsk-regionen i västra Sibirien. Rysk polis från regionen har därefter avväpnat styrkan. Ingen personal har kommit till skada. - Det viktigaste är att ingen har kommit till skada i den uppkomna situationen. Enligt den information som finns tillgänglig idag kan vi också konstatera att all utrustning på fälten är intakt. Det är fortsatt oklart om produktionsstörningar uppstått säger Fredrik Svinhufvud, VD för Malka Oil och fortsätter; - Det känns överflödigt att säga att den här typen av agerande är fullständigt oacceptabelt, även om Malka Oil för närvarande befinner sig i en öppen konflikt med Michail Malyarenko.

Det skall bli spännande att se hur detta påverkar kursen imorgon....

Jag skulle inte bli förvånad om Michail efter detta utspel kanske inte blir bjuden på Fredrik Svinhufvuds födelsedagskalas i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar