söndag 12 september 2010

Kris i nedre mellanåldern ?

Hmmm, Jag undrar om jag inte har åkt på något av en regelrätt ålderskris. Det finns vissa faktorer som kraftigt indikerar detta nämligen…

Jag och Dennis har blivit flitiga besökare av rave/stamp/techno-fester den senaste tiden, både i skogen såväl som skumma lokaler i ödsliga industriområden. Jag som fram tills för ett par veckor sedan endast hade intresse av att besöka olika sorters punkspelningar och att mosha i piten tycker nu helt plötsligt att det är riktigt roligt att hela nätterna studsa omkring till slingor av syntetiskt framställda ljudvågor.

Mitt intresse av Göteborgs krogliv har alltid varit helt obefintligt, jag har inte fått ut ett skit av att gå ut och tyckt att musiken som spelas är fullkomligt värdelös. Att däremot åka till okända adresser som annonseras ut via mail endast ett par timmar innan själva festen, hamna i skumma källarlokaler och sedan stå hela natten och skaka/studsa/krampa till musik som bäst beskrivs som en symfoni av maskingevär i händerna på arga anarkister.

Känslan är verkligen att man plockar ut hjärnan, kastar in den i en tvättmaskin, tillsätter ett par väl utvalda stenar samt sandpapper och sedan kör det långa programmet på 90 grader.

Jag förstår att de flesta inte blir det minsta sugna på att utsätta sig för ovan beskrivna behandling eller att befinna sig på platser där man är minst sagt utelämnad åt sig själv om något skulle gå fel, med ett klientel som i många fall är milt sagt tvivelaktigt.

Men jag älskar det!

Jag kan inte förklara det…. Musiken är fullkomligt makalös och så brutal att jag aldrig har upplevt liknande mangel, varenda liten cell i kroppen blir totalt penetrerad av basgångarna, och kroppen förvandlas till en hårt misshandlad studsboll vare sig man vill eller inte.

Nu blir det dock ett par veckors avhållsamhet från liknande tillställningar och de närmaste helgerna kommer spenderas i TV-soffan samt i skogen för nu är trattkantarells-säsongen i full gång.

En annan bra sak som har hänt är att jag förra veckan avslutade min fragminbehandling mot blodproppen som satt i högerarmen.

Den sista sprutan firades av på ett prepubertalt sätt som jag har haft vissa svårigheter att förklara för min närmaste vänkrets…. I början av behandlingen fick jag nämligen en idé för en serie blogginlägg med bilder som skulle gå under parollen “Micke tar sin blodproppsmedicin igenom udda saker”. Tanken kom när jag läste ett tips om att man kunde ta sprutan genom ett plåster om man tyckte att det kändes läskigt att se sig själv bli punkterad av nålen….

Min tanke blev då spontant att det borde funka lika bra med en smörgåsgurka som ett plåster. Själva vetskapen om att förmodligen bli den förste i hela världen som tar sin spruta igenom en smörgåsgurka roade mig på flera olika plan, och att sedan ha en serie med bilder där jag varje dag tar sprutan genom olika saker såsom tomater, duschdraperiet etc. etc. hade jag tyckt vart riktigt riktigt roligt.

Nu var det tyvärr så att min spruträdsla satte stopp för att denna bildserie blev verklighet, men när det förra lördagen var dags att ta den allra sista sprutan så var det även sista chansen att ta den på ett fullständigt unikt sätt….. I detta läge hade jag satt sammanlagt 24 sprutor i magen på mig själv och det kändes inte alls lika dramatiskt längre. Jag var med andra ord redo att förverkliga min smörgåsgurks-sprut-bild.

P9040550 “Smörgåsgurks-sprut-bilden”

Nu skall i alla fall blodproppen vara väck och jag skall på efterkontroll till sjukhuset den 30 september. Nu håller jag tummarna för att den verkligen är helt borta också…. Smörgåsgurks-sprutor i all ära men så kul är det inte att sticka sig själv varje dag.

2 kommentarer:

  1. Lite ålderskris har ingen dött av. Däremot undrar jag hur det är med hygienen om sprutan tas genom olika saker. Men jag gillar tanken. Haha!

    Nu håller jag en tumme för att proppfan är borta!

    SvaraRadera
  2. joho det e ju skit kul ju^^ stora långa å trubbiga nålar e grejjen.... viste du inte detta??

    SvaraRadera