söndag 29 augusti 2010

Konsten att svika sina ideal…

Söndagsmorgon, yrvaken, kokar kaffe, sätter mig vid datorn och dubbelklickar på internetloggan…

GP’s hemsida rullas upp på skärmen och de senaste nyheterna gör sitt intåg i mitt medvetande.

En liten bit ner på sidan uppenbarar sig följande artikel som gör en karatespark rakt in i mitt hjärta.

“ Punklegendarerna Sex Pistols släpper sin egen parfym.

Enligt Reuters har bandet sitt namn på en unisexdoft som redan är till salu i Frankrike och ska släppas i USA i september.

sex-pistols-parfym

Flaskans utseende är inspirerat av bandets genombrottssingel "God save the queen". Doften beskrivs som ”revolution på flaska”- fräscht citronaktigt med inslag av svartpeppar. Det är genom ett sammarbete med ”Elat Libre D’Orange” man har tagit fram parfymen´. Reuters skriver att parfymproducenten hoppas på att följa upp försäljningen med en tvål med namnet "Never mind the bollocks", efter Sex Pistols klassiska album från 1977.”

What the Heeeeeellllllll ????

ÄR INGET HELIGT LÄNGRE?!!!

Parfym och tvål ??!! Sex pistols, jag har nyheter till er……. En punkare fixar sin egen doft JUST genom att hålla sig så långt borta ifrån såväl parfym och tvål som det överhuvudtaget är möjligt utan att själv avlida av odören.

En punkare luktar INTE citron och svartpeppar!, den luktar svett, blod, intorkad öl och ibland lite kiss som nödvändigtvis inte behöver vara hans/hennes egna.

Okej, okej….  Bakgrunden till det här ideella självmordet måste ligga i att de kvarvarande bandmedlemmarna behöver stålar, men fanns det ingen bank som ni kunde råna istället för att så totalt våldta allt som ni tidigare stod för?

Jag hoppas att ni tjänar massa stålar på ert svek, firar med hummer som ni simultant sätter i halsen och dör, sen hoppas jag att ni hamnar i helvetet där Sid Vicious ägnar resten av evigheten till att sparka er i skrevet som hämnd. Allt ackompanjerat till tonerna av Paris Hiltons tafatta försök att göra musik. Hon har förövrigt också släppt en egen parfym, Assholes!

Om nu någon av mina vänner i ett svagt ögonblick får för sig att köpa denna skitprodukt till mig i exempelvis julklapp, födelsedags eller bara som spontanpresent så kommer jag att kasta gatusten och sedan tvinga er att dricka skiten i turbotratt.

Aldrig förr har väl Sid Vicious version av “My Way” känts så passande… “……..The end is near….”

6 kommentarer:

  1. Oh. My. God.
    Vilken enorm sell out. Eller ska jag säga smell out. :P Kanske den värsta någonsin.

    SvaraRadera
  2. Palla att bli upprörd över en parfym som heter samma sak som ett gammalt punkband. Vad är det för ideal de sviker? Doftidealet? Sex Pistols är inget annat än en produkt att sälja, från början till slut, och det kan ingen klandra någon för. Vill du ha punk finns det gott om lokala band att se och lyssna på.

    SvaraRadera
  3. ´Sveket ligger i att de hade fina ideal från början, men genom att i detta nu låta Mammon sätta klorna i dem och försöka pressa de sista stålarna ut något som från en början var fint lämnar bara en riktigt bitter eftersmak som även tar bort en del av tjusningen i deras musik. Och ja, jag lyssnar en hel del på lokala band som är riktigt duktiga, hoppas inte de sviker sina ideal och säljer ut bara för att de blir äldre....

    SvaraRadera
  4. AJ. Det där var mer än äckligt.

    SvaraRadera
  5. Punkens enda ideal är att ge fan i allt. Gamla ideal, det var det första punken sket i. Fina ideal, det sket de i ännu mer. Svartpeppar och citron. Hm. Det är en parfym jag inte skulle spreja en bajskorv med. Men jag skiter i Sex Pistols. Riktig punk är att vara tuff och inte bry sig. Så det lär ju utesluta både dig och mig, Micke. Fast kanske inte sex pistols.

    SvaraRadera
  6. Bahahaha det värsta på länge!
    hahaha ååh guud

    SvaraRadera