måndag 2 augusti 2010

En fånig bekännelse.

En blogg skall ju vara personlig, i alla fall om det skall vara en bra blogg. Personliga saker kan ibland vara en gnutta pinsamma.

Idag kom Jennie på mig med en halvt pinsam grej som jag sysslar med ibland när jag känner mig lite nere och behöver en uppmuntrande knuff för att hamna på rätt köl igen.

Jag kör helt enkelt följande youtube-klipp flera gånger om.

Dansen som hon kör precis 0:34 är underbar, fler personer borde dansa så oftare, det hade gjort mig glad.

Helt brilliant!

Att se ett helt cheerleader-gäng med en supersnygg, (Ja, Jag tycker det…… på riktigt), Toni Basil i spetsen framföra en låt helt och hållet tillägnad mig får mig att må riktigt, riktigt bra!

I mitt undermedvetna förstår ju även jag att det inte är om just mig hon sjunger, men det känns så, och det är det viktigaste. När jag var liten lyssnade jag mycket på Carolas version av samma låt men med åren känns det som att jag och Toni kommer mycket bättre överens.

Jag tycker inte heller att just den här låten får tillräckligt utrymme i etern, så om det nu sitter nån mediemogul och läser min blogg så vore jag tacksam för en förändring.

Och så slutligen Jennie… Det är väl inte för mycket begärt att du lär dig den här textmässigt relativt enkla låten utantill, skaffar en cheerleader-dräkt, två tofsar och kör ett liveframträdande två gånger om dagen, morgon och kväll? Jag tror det hade gjort underverk på mitt humör :)

8 kommentarer:

  1. Haha, fantastisk dans där efter 0.34 ;D
    Här är också en räääätt underhållande dans, kolla efter 1.50! ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=GlPMEdQKzJc&NR=1

    SvaraRadera
  2. Det här börjar bli mer än illa...hur länge ska du vara hemma?!
    Vad du behöver är 3 små raringar (norska=stollar) som vill se samma film 2 gånger på en dag, Narnia, prins Kaspien...det gör underverk för psyket :D

    SvaraRadera
  3. Alla sätt är tillåtna för att förhöja humöret :) Man kanske skulle börja dans så där när man känner sig lite nere, då borde man bli på klart bättre humör direkt.

    SvaraRadera
  4. Bra med folk som vågar göra bort sej men ha kul, sån blogg vill jag oxå förmedla!!

    SvaraRadera
  5. HAHAHAHAH! Jag älskar det här inlägget. Även om jag nästan blev lite allergisk mot dansen, eller vad det var.

    Sv: Varsågod. Det var så lite så. Säg bara till när du önskar lite nederbörd nästa gång så ska jag se vad jag kan göra.

    SvaraRadera
  6. (and btw) som hon dansar 0.34 dansar jag ALLTID. kan inte dansa på annat sätt! once you dance like that, you never go back!;)

    SvaraRadera
  7. uppdatera!! ps: Dansen e grym!!!

    SvaraRadera