söndag 1 augusti 2010

Uttråkad – som satan !

Igår var jag uttråkad. (En sjukskrivning verkar ha den effekten på mig)…

Jag var riktigt djävla uttråkad… Så jag använde en livlina, jag ringde en vän(?).

- “Dennis, vill du supa med mig?”

-  Svar: “Jag skall bara hjälpa Martin att koppla in hans blueray-spelare, jag ringer sen”

2 timmar senare är tristessen inte mindre, snarare tvärtom, och den driver mig att återigen ringa Dennis, a.k.a “Dasse” a.k.a “Tomte nr.2”

J -“Tja, tänkte bara kolla så att du inte har kul nånstans utan mig….”

D- “Jo, det har jag faktiskt, jag är nere på bowlingen och är full som en spruta, men jag skall just gå hem och lägga mig…”

J- “ok, schysst”

Idag… Fortfarande uttråkad som ett svin, dagens höjdpunkt var när LG ringde och frågade hur man skulle fixa ett kvittofel…. (Men så snälla, skjut mig!, Ett “kvittofel” får fan inte vara dagens höjdpunkt)

Jag satte igång att ringa runt bland polarna (återigen “???”) för att hitta på det roligaste jag kunde komma på som inte äventyrade mitt liv…. Svampplockning.

Men då var alla bakfulla.. Alltså…. Jag har en jävla propp i armen, Jag är inte döende, jag får supa (det är dessutom blodförtunnande). Jag får bara inte lov att skada mig för då kommer jag att pissa blod över hela Partille, blodförtunnande mediciner har den effekten)  Ring innan era jävla Assholes om ni har tänkt att supa, jag gillar att supa, jag är fan bra på det!!

Hursomhelst, Dasse var för bakfull att plocka svamp, precis som övriga artilleriet av vad man trodde var polare. Så jag ringde Dasses Mamma, Eva, för att fråga om hon ville plocka svamp. Hon blev eld och lågor och ville verkligen plocka svamp.

Nu har vi haft en kanontrevlig dag. Vi har gått långpromenader och hittat både gula kantareller, hallon, smultron och en taggsvamp. Vi har verkligen haft jättetrevligt!

Så nu vet du det,Dasse, antingen får jag följa med ut å supa fast jag är sjukskriven, eller så är risken stor att du får kalla mig “Pappa” lagom till Jul… Och då vete fan om du får några klappar.

3 kommentarer:

  1. Illa när man börjar hänga med kompisens mamma...HAHAHAHAHA
    Och en aning taskigt att supa utan dig, så klapparna kan du ju skippa vilket fall som helst ;) Ge dom till mig..JAG är alltid en snäll kicka..ähum..

    SvaraRadera
  2. What goes around, comes around liksom. :)

    Men det är ju rätt. Man får stå sitt kast om man lämnar sjuklingen hemma när det vankas supande. :)

    SvaraRadera
  3. Hahahahah!! Han får passa sig annars blir det en skum jul! ;) //36åringen

    SvaraRadera