torsdag 16 oktober 2008

Dagens fråga: Hur mycket rymmer en Peugeot 206?

Igår kopierade jag över hela hårddisken från min gamla stationära dator till en liten portabel hårddisk. I samband med detta hittade jag en massa gamla foton från förr. Bland annat hittade jag bilderna som jag tog under en blixtresa till Tyskland för ett par år sedan. Målet med resan var att inhandla alkoholhaltiga drycker, och transportfordonet var min gamla Peugeot 206'a.

Jag minns fortfarande hur folket stannade upp i allt vad de höll på med när jag och Jennie rullade ut två fullastade kundvagnar med öl ur butiken och parkerade dem vid min lilla Peugeot.

Jag stod uppenbarligen för den dagens underhållning och det kändes som att vadlagningen på parkeringen var i full gång gällande hurvida jag skulle lyckas klämma in alla inköpta drycker i min bil eller inte.
Efter ett effektivt samarbete mellan mig och Jennie lyckades vi dock utan större ansträngning få med 43 lock öl, 8 lådor med Gin , Whiskey och Vodka samt ett par lådor Vin.

Efter vår logistiska uppvisning var det faktiskt ett par svenskar som hade stått på avstånd och betraktat oss som kom fram. De gratulerade till den lyckade lastningen trots att de tydligen hade förlorat vadslagningen eftersom de ALDRIG trodde att det skulle gå. Tji fick dom! Hur som helst.... Här kommer bilderna på hur en fullastad fransk räser ser ut.
För en optimal väghållning ordinerar Bosse Bildoktorn att man lastar det mesta bak. Bilen ser ju dessutom tuff och sänkt ut, funktion och finess i ljuvlig harmoni. På hemvägen behöver man inte använda helljusen och medtrafikanterna i den mötade filen brukar blinka glatt när man kommer körandes i en så här fin och stylad bil!
Så här såg det ut när vi väl hade fått hem allt, det var svårt att förstå att allt hade fått plats i bilen. Fy Jädrar vilket traktorkalas vi hade sen, synd att nästan ingen av de som var med minns speciellt mycket.

Här i slutet av inlägget vill jag passa på att rikta en speciell tanke till stackaren som nyligen köpte min gamla bil. Om du läser detta så förstår du att det nog inte är en så dum idé att se över stötdämparna bak.


Lev väl och må maskarna aldrig frodas i er grönsakssallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar