tisdag 21 oktober 2008

Jag lyfter ett varningens finger.

För en liten stund sedan drabbades min privata egendom för ett katastrofalt missöde.

Om det inte vore för min i det närmaste bottenlösa vilja att bidra till en bättre värld och förhindra att liknande missöden drabbar Er, mina kära läsare som till antalet inte har varit fler än en medelstor obs-klass de senaste dagarna, så hade jag behållt denna privata händelse för mig själv. Men min välvilja är större än mitt ego. Egendomen som drabbades var mitt headset.

Jag hade precis avslutat ett telefonsamtal under vilket jag hade kännt en kissenödighet växa sig större och större. När samtalet väl avslutades visste min kissenödighet inga gränser. Jag hoppade jämfota in på toa. 2 sekunder senare förstod jag varför man inte skall ha telefonen i höger ficka och headsetet i vänster öra. Sladden hamnar helt enkelt i skottlinjen och det oundvikliga inträffar. För att undvika att ni går samma öde tillmötes så kan ni vidta någon av följande åtgärder.

1. Telefon i höger ficka, snäcka i höger öra.
2. Telefon i vänster ficka, snäcka i vänster öra.
3. Man kan ha sladden innanför tröjan och låta sladden komma upp igenom kragen.
4. Man kan ha sladdlöst headset, bluetouth.

Här kommer en konstruerad bild över hur katastrofen gick till. Konstruerad dels för att jag inte hade kameran till hands när olyckan inträffade och dels för att jag av humanitära skäl inte vill visa själva källan till det inträffade.


Kom ihåg att de som inte drar lärdom av historien är dömda att upprepa den.

3 kommentarer:

  1. Jag förbrukat 2st ganska dyra sladdheadset genom att fastna i dörrhandtag Å således slita av sladden från själva kontakten.....
    irritationen steg kraftigt sista gången Å det va löning...Så nu är jag ägare av ett tusenkronors blåtandsheadset jäkligt nöjd e jag...

    SvaraRadera
  2. Jag hade ett blåtandsheadset förut, men det gick sönder.

    Så jag köpte ett till, som gick sönder.

    Så jag gick tilbaka till att köra med sladd. Sen pissade jag på det:(

    SvaraRadera
  3. Kör gärna med sladd fast har den innanför skjortan och tycker det funkar bra!

    SvaraRadera