torsdag 26 februari 2009

Hotel California

Förra helgen var jag hemma och lärde mig en massa saker. Jag lärde mig att man blir odrägligt full av att festa med Marco och jag lärde mig att mammor blir arga om man berättar att man äter gräshoppor med cheese&bacon-smak från extremefood.se

Nu är klockan 01.38 på natten mellan onsdag och torsdag.
Jag befinner mig i Norge och är full som en spruta.

Lasse hade lagat en god middag och till efterätt drack vi irish coffe. När efterrätten var slut gjorde vi varsin ny efterrätt. Sen kom Per hem och han fick också middag. För att han inte skulle känna sig ensam gjorde vi honom sällskap när han drack sina två efterrätter.

Sen var whiskeyn slut så vi drack öl istället.

Just nu är mer än halva andra veckan i norge gången och jag börjar mer och mer förstå var jag har hamnat.....
Jag befinner mig på hotel california.....
Jag bor med två ungkarlar som är allt annat än unga och vars kvällar består i att dricka öl och att jamma på gitarrer stämda i bluesläge.
Det känns som att huset jag bor i är sista hållplatsen för dem. De kommer att bo och dö här..
De kommer att umgås med varann hundratals kvällar till.. De kommer att dricka öl och whiskey och de kommer att spela på sina gitarrer. De kommer att tala om hur fria de är och de kommer att intala sig själva att de trivs med tillvaron.

Promillehalten i blodet är hög och morgondagen kommer att bli tung...

Ni må bare Hadé som vi säger i Norge


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar