lördag 28 februari 2009

Lasse; En underbar kvinna i en sliten mans kropp...

Lasse är underbar.

Lasse är inte vacker, men han är underbar. Han har alla inre attribut man kan önska av en kvinna men han är tyvärr man och han är flera år för gammal ens om han vore kvinna.
Den senaste veckan har jag kommit hem efter jobbet och blivit mottagen av hemmalagad bra mat som Lasse har lagat. När jag efter maten har velat visa min uppskattning genom åtminstone ta disken så har Lasse protesterat högljutt och krävt att han skall få diska. Han säger att han tycker det är roligt och att han vill ha något att göra, så jag får inte lov att diska.
Av ren artighet försöker jag ändå att diska lite i smyg, när Lasse inte ser....

Natten mellan torsdag och fredag hörde jag att Lasse väsnades lite i köket... Jag tänkte inte så mycket på det då, men på morgonen när jag vaknade fick jag mig en överaskning.

På första dörren jag passerade hade Lasse satt upp en post-it lapp...


Vid nästa dörr satt en till post-it lapp

Väl inne i köket möttes jag av levande ljus och en sådan här frukost stod uppdukad

Lasse hade stekt ägg, bacon, korv och skivat upp ost,gurka, paprika och kokta ägg. Hade jag vetat vad som väntade i köket så hade jag gått upp en halvtimme tidigare så att jag inte hade behövt stressa mig igenom frukosten.

Jag är inte van vid den här behandlingen, men jag tror att jag skall kunna vänja mig.
Jennie, om du läser detta..... Varför går inte du upp lite tidigare på mornarna och fixar sådan här frukost? Det hade varit ett fint initiativ från din sida tycker jag.




2 kommentarer:

  1. Lasse verkar vara en trevlig "kille" ibland kan trevliga "killar" verka vara fööör trevliga bara.
    Å kanske så småningom vilja att DU skall vara "trevlig" tebax på helt annat sätt än man själv vill...
    när promillen stiger Å den vänliga killen e med så se upp i vems säng du somnar i... hihihihih ;)

    SvaraRadera
  2. Ouppss. Jennie sa att hon gjort frukost och du inte ville ha ju :P Haha!

    SvaraRadera