onsdag 11 februari 2009

Äpplet föll till Norge....

Jahopp. Två veckor i frihet hann jag med fram tills idag då jag fick ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Jag har återigen sällat mig till samhällets livegna trälar som i folkmun kallas "anställda".

Mina två veckor av arbetslöshet har spenderats i skogen med Ella, framför TV'n och datorn. Jag har druckit bensin, klättrat i träd, kastat tegel och mobbat pensionärer. Jag har gått och lagt mig när jag har vart trött och gått upp när jag varit utsövd. Denna fantastiska tillvaro byter jag nu mot pengar.

Företaget som jag jobbade för i Sverige vill ha mig i Norge istället. De säger att äpplet inte faller långt ifrån trädet, men denna gången föll det till Norge.
Till en början räknar jag med att stanna i två månader, men komma hem på helgerna.

Jag känner att jag fick en rätt bra deal som var svår att motstå. Jag kommer att få ha med mig Ella och boendet i samma byggnad som företaget ligger i kostar mig endast 1800 Nkr vilket är att jämföra med att de billigaste lägenheterna i Oslo på runt 12 m2 kostar ca 5-6000 Nkr.
Genom att ta med mig mat för hela veckan och leva som en fattig munk hoppas jag på att kunna spara ca 15000SEk/månaden efter att alla omkostnader är betalda.

Alla sparade slantar skall sedan investeras, Antingen i aktier eller i lägenhet beroende på hur länge jag stannar.

Nu skall ni inte tro att jag kommer sluta förpesta Internet med mina inlägg bara för att jag lämnar landet... Enligt säkra källor finns det möjlighet att koppla upp sig även i Norge så hela min straffkommendering kommer noga att dokumenteras både i bild såväl som text för att kunna användas emot dem i Europadomstolen.

2 kommentarer:

  1. Gott!!! Då har du ju nått att gora medans snon smälter bort ;) Kolla det där med Ella dock! Så dom inte kräver karantän när Ella skall tillbaka in till sverige...Norge e ju inte EU medlem :) Mvh 34-åringen

    SvaraRadera
  2. men va falls ska du bli norrman nu oxå.... Gå på tur i lusekofta Å leta olja me ella..
    Ska dom öppna ny butik i norge eller? E ju grymt att man får föra hunden fritt mellan länderna ju :)

    SvaraRadera