fredag 30 januari 2009

Butiken upphör!

Så var det då dags för mig att bita i lågkonjunkturens och finanskrisens sura äpple.
Butiken som jag har drivit de senaste 3 åren skall stängas och en butiksansvarig utan butik har rätt lite att göra, vilket gjorde att uppsägningen p.g.a arbetsbrist inte kom som en chock.

Nu har jag dock inte hängt läpp för detta. Jag hade faktiskt börjat tröttna lite på jobbet som under nästan 3 år har tagit upp i princip all min tid. De senaste tre sommrarna har jag lagt nästan all vaken tid i butiken och jag har ofta fått jobba sent inpå nätterna.
Det skall bli spännande att se vad framtiden har att erbjuda och jag hoppas ju att mitt nästa jobb på ett bättre sätt skall gå att kombinera med min fritidssyssla, kitesurfingen, som verkligen har blivit lidande de senaste åren.

Idag skickade jag ut mitt avskedsbrev till alla på företaget, som ni kan läsa här nedan... För att förstå vissa av skämten är det viktigt att veta att jag har varit ensam anställd i butiken större delen av min tid på företaget.

Ajöss och tack för fisken !

Nu är det dags att klappa ihop butiken i Göteborg och jag jobbar min sista dag på måndag.
Jag har haft jätteroligt under de tre senaste åren även fast jag inte har haft speciellt mycket daglig kontakt med mina kollegor, annat än på telefon.

Mina försök att bjuda på eftermiddagsfika har oftast inte genererat speciellt mycket folk i fikarummet, till min stora förvåning.
Vid de tillfällen som all personal ändå har varit samlad har det verkligen känts vilket fantastiskt kul gäng det är som jobbar på företaget.

Roligast har jag nog ändå haft på fredagarna under roliga timmen då alla som jobbar i Gbg brukade förbereda något roligt att visa upp för resten av personalen.

Jag kommer att sakna både er och företaget, men nu är det dags att kila vidare mot nya utmaningar. Jag kommer att följa företagets utveckling och ofta titta in på hemsidan för att se vilka nya och spännande produkter som tillkommer.
De nya elfordonen tror jag är framtiden men jag lyfter samtidigt ett varningens finger….. Det är stor risk att de får sladd, tappar kontakten och slår en volt.

Ytterligare en uppmaning till företaget är att aldrig försöka exportera snöslungor till Glasgow…. Där bor en miljon människor, ALLA SKOTTAR !

När saknaden efter mig blir för stor kan ni alltid nå mig antingen på mail: xxxxxxxx.xxxxxxxx
eller på tel: xxxx-xx xx xx

Vi kanske ses igen i framtiden!

Robin sa det kanske ändå bäst…

1 kommentar:

  1. Har du deppat ihop ;) Blogga sa jag slutar oroa mig ;) PUSS & Kram!

    SvaraRadera