söndag 31 januari 2010

Ett slag för småföretagaren i Bellevue-rondellen

Ibland snubblar man över sidor på nätet som markant skiljer sig från allt annat som man är van vid att se. Med min marknadsföringsutbildning i botten vet jag att det är A och O att skilja sig från konkurrenterna om man vill ta marknadsandelar och bli Nr.1 i konsumenternas medvetande.

Här har vi en kille som också har fattat och som förmodligen har anlitat de bästa IT-konsulterna vid utformningen av sin hemsida.

Jag kan riktigt se det framför mig när hemsidan för första gången presenterades och restaurangens ägare utbrast "Ja,Ja,JA, Vid Allah, SÅ SKALL DET SET UT! - MER LASER!"

Bedöm själva, här kommer länken till Falafel-Mästaren och missa för guds skull inte att läsa informationen på sidans högra del i nederkant....

Det råder väl inget tvivel om var man skall köpa sin falafel nästa gång det suger till i kistan... och ni som inte har den stora lyckan att som jag bo bara ett stenkast ifrån detta gastronomiska högkvarter får passa på nästa gång ni är i Gbg.

P.S Notera också att snubben, (inte helt oväntat), har monterat en parabolantenn på sitt gatukök :D

4 kommentarer:

  1. Var nära ett epilepsianfall innan jag lyckats läsa igenom texten. Tror du jag kan stämma Falafel-Mästaren om deras hemsida utlöste ett anfall? Jag får väl gratis falafel i ett år ;D

    SvaraRadera
  2. "Wellcome"... säge väl allt!!! LOL! Som jag sagt dom senaste åren till människor som inte är dom skarpaste verktygen i lådan, "Du är så kass att man inte ens kan göra falafel av dig..." :P

    Falafel till helgen?

    SvaraRadera
  3. Falafel och laser, ett vinnande koncept. Att inte jag hann komma på det tidigare. Darn..

    SvaraRadera
  4. FAST. Han gjorde faktiskt Göteborgs bästa falafel.

    SvaraRadera