onsdag 27 januari 2010

Jag orkar inte mer.

Jag orkar inte låta min följetångshistoria ockupera min egen blogg längre och tar mig friheten att fylla på med nya inlägg. Den som vill får fortfarande givetvis bygga vidare på historien, men för min egen del är den ett avslutat kapitell.

Vad har jag då sysselsatt mig med de senaste dagarna? Jo, jag har läst andras bloggar.
Det började med att jag läste lite på Egoinas Värld men tyckte att hennes mammas blogg som inte helt oväntat heter just Egoinas Mamma var lite roligare. (No offence, Egoina)
Hursomhelst utspelade det sig en rolig äktenskapsförmedling mellan Egoinas mamma och Mohammed som tillsammans med sin syrra driver bloggen "Cherin o Mohammed" . Det var ju svårt att inte fastna för den underbara humorn med självinsikt som dessa två muslimer visar prov på och det resulterade i att jag inte kunde hålla mig ifrån att kommentera en massa på deras inlägg.

Jag tycker det vore bra om fler som inte dagligen har kontakt med muslimer hade kunnat hitta till deras blogg för att få insikt i att de flesta muslimer inte har som främsta mål att bomba skiten ur era hus, utan att det är en ytterst liten extremklick som drar skam över en religion som i grund och botten står för precis samma goda grundvärderingar som alla andra religioner i världen.

Mitt kommentars-bombande ledde inte bara till en flerdubbling av trafiken till min egen blogg utan även till att Cherin förärade mig i ett inlägg med ett Polenskämt som jag för en gångs skull inte redan har hört och som ytterligare en gång visade prov på deras taktfulla skämt kring andra nationaliteter.

Sen blev jag nyfiken på de andra som frekvent kommenterade på Cherin och Mohammeds blogg och hittade på så vis följande läsvärda bloggar; Allt utom Räkor , Pubestown och i förlängningen även Helena Berglund (Hon postade en spotify-låtlista på Pubes blogg med låtar som vittnade om en välutvecklad musiksmak) .
En av kommentatorerna på Cherin o Mohammeds blogg är "Sega Kinesen" som aldrig länkar till sin egen blogg och när nyfikenheten till slut fick överhanden så fick jag ta till mitt främsta vapen i IT-djungeln, jag Googlade. Tyvärr är "sega kinesen" för seg att ta tag i sin egen blogg men är däremot väldigt aktiv som kommentator på flertalet andra bloggar. Kanske att kinesen bygger upp en efterfrågan som resulterar i en besöksexplosion den dagen som hon/han sätter igång och blogga på allvar, vad vet jag....

Mitt nästa inlägg kommer att vara ren och skär stöld, Jag kommer klipp-och-klistra in Cherins polenhistoria in i min egen blogg. (Jag hoppas att hon inte hugger av mig högerhanden för det)

8 kommentarer:

  1. Du är grym Mike! Kärlek!

    P.S. En liten hemlis...sega kinesen är ingen kines...

    /cherin

    SvaraRadera
  2. Sega kinesen är en blandning av två olika etniciteter ;) Du får 100 spänn om du lyckas klura ut vart denne kommer ifrån! =D

    / Lejla

    SvaraRadera
  3. Hej Lejla. Eftersom "Google" är min vän så knappade jag direkt in sökorden "Sega Kinesen Etnicitet" och fick rätt svar i översta träffen, även om svaret stod en bit ner i kommentarsfältet..... Min gissning blir således att sega kinesens ursprung är:
    Filippinsk mamma+ Irakisk pappa+ Född och uppvuxen i Sverige= Svensk Filippirakier.

    Nu återstår frågan hur jag skall få mina 100 spänn :) Fast om du vill så går det lika fint att kasta ner dem i en insamlingsbössa till Haitis offer.

    SvaraRadera
  4. hahaha! Han är inte bara rolig, han är smart också! I like!

    SvaraRadera
  5. OJ, HAHA! Du lyckades mycket väl, får ta och gratulera! Och ja, det vore nog bäst om pengarna gick till de behövande. Men ännu en gång, well done. =D

    SvaraRadera
  6. Hej Sega Kinesen :) Nu bloggar du ju som aldrig förr :) Fast mystiken kring dig blir ju inte densamma som förut. Hur skall man ha tid med ett jobb när antalet bloggar som man måste följa bara växer?

    SvaraRadera
  7. Hej hej! :D Yes sir! Nu bloggar jag som aldrig förr! Visste dock inte att det fanns en mystik kring mig! ^^

    Men förlåt så mycket om jag förstörde allt nu! Fast nu behöver du ju inte gå och fundera dag ut och dag in! Problem solved! ;D

    SvaraRadera