måndag 25 augusti 2008

Överviktig på väg mot oviktig

Dag 1 av min nutrilettkur är avklarad. Det har gått sådär.
Först och främst har jag ingen fungerande våg. Min våg har stått oanvänd i 2 år utan att någon har ställt sig på den. Nu visar den helt fel. Utan belastning visar den 20 kg och med mig på visar den ca 60 kg. Enkel matematik ger mellanskillnaden 40 kg. Mina vänner kan gå i god för att min kroppshydda väger mer än 40 kg. Min mamma lider inte av någon ny sorts anorexia som projiceras på den förstfödde. Slutsats: Vågen är kass och jag behöver fortfarande banta. Attans nedrans fånig osis!
Första dagen av min bantningskur gick inte riktigt som planerat. Jag har intagit fast föda. Detta var dock inte mitt fel, utan Jens, minns ni Jens? Jens är min tyska 67åriga stålmannenvän som cyklar sig igenom hela europa och utbrister "MUMS" åt alla ätbara djur på universeum.
Jens var på besök i Göteborg ett par timmar och tyckte det var vore kul om vi kunde ses på lunchen. Det tyckte jag också, men jag var inte speciellt sugen på att sitta som ett missfoster på en lunchrestaurang och skaka en nutrilettflaska, det är FAN inte "MUMS" ! Så det blev en kycklingsallad. Resten av arbetsdagen fortsatte jag med nuttrandet. Väl hemma åt jag ett äpple, ett päron samt två morötter. För en stund sedan unnade jag mig 6 st cashewnötter som Jennie lagt ivägen för min färd ut på balkongen, SABOTAGE, Hon visste mycket väl att jag måste gå förbi nötterna för att komma ut på balkongen och röka.

Sammanfattningsvis har dagens födointag bestått av:

  1. 3 nutrilettpåsar a' 111 kalorier st.
  2. 1 Äpple
  3. 1 Päron
  4. 2 Morötter
  5. En Sallad med extremt få kycklingbitar.
  6. 6 st cashewnötter

Imorgon skall jag köpa en våg och väga mig. Dessutom skall jag inte äta något annat än mina tillåtna 6 nutrilettpåsar. Jag kommer att tillåta mig själv fri tillgång till kaffe, mest för min omgivnings säkerhets skull. Jag kastar tegel om jag inte får kaffe,snus och cigg. Man får inte kasta tegel om man är butiksansvarig.
Återkommer med rapport imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar