onsdag 27 augusti 2008

Invägning

Stack förbi JULA igår och köpte mig en badrumsvåg för att hålla reda på min viktnedgång.
Det blev en sån här skönhet som inte bara håller koll på vikten utan även visar mängden kroppsfett och vätskebalans.
Hightec-skit.... Man får tydligen elektroniska impulser skickade genom kroppen som mäter fett och vattenmängd så personer med pacemaker får inte använda den. Jag och vågen kom på kant med varandra från första början. Först och främst kändes det som att man behövde vara rakettekniker för att fixa in alla grundläggande inställningar. När jag trodde att jag hade fått allt rätt och klev upp på vågen så låg den där och tänkte ett tag för att sedan blippa fram ett ERROR som innebar att min fettmängd är för hög och utanför vågens mätbara skala, VAFAaaN !

Efter ytterligare 10 minuters fipplande visade den rätt,178cm lång, 96 kg, fin vätskebalans och en inte helt oväntat för hög fettmängd.

Efter dagens tekniska utmaning gav jag mig ut på en rask promenad på 3,5 km.
Gårdagens totala födointag bestod av 6 påsar Nutrilett fast i ärlighetens namn mumsade jag i mig ett äpple och en morot direkt när klockan slog 12 i natt.

2 kommentarer:

  1. får se hur länge vågen kommer hålla.............. hihi ;)

    Å hur blir det med alla gosiga shotar Å bärs när helgen kommer då? E inte direkt manligt att shota choklad nutrilett....

    SvaraRadera
  2. Min manlighet försvann vid kärlekstunneln när jag träffade de muterade spindlarna. Öl kan jag avstå en helg, och sprit i form av whiskey ger jag mig själv tillåtelse att dricka om jag verkligen måste och lovar att gå 6 km som kompensation.

    Motivationen är fortfarande på topp dag 4 trots omgivningens frestelser... Reidar åt en stor Mc Donalds meny idag också, Jennie tittade förbi kontoret och åt en smarrig lasagne på lunchen, men jag står stark på barrikaden och dricker min nutrilett.

    SvaraRadera