fredag 5 februari 2010

Med nya besökare kommer ansvar...

Min besöksstatistik har ju ökat rätt rejält de senaste dagarna villket jag givetvis är väldigt glad för. I och med detta följer ansvar att uppdatera och fylla på med bokstäver på sidan, annars kommer ni antagligen snabbt att tröttna.
Tyvärr kommer mina nya läsare att märka att jag är en "periodare" utan dess like när det gäller att skriva inlägg i bloggen.. Ibland kommer det flera inlägg under en kort tid, och ibland kommer det inte något på flera dagar. Det beror på att jag oftast vill ha något att skriva om innan jag börjar knappa på tangentbordet.

Igår skrev jag ett inlägg, men valde efter en stunds övervägande att inte publicera det. Anledningen till den uteblivna publiceringen var att jag tog mig en tankeställare om vilken kurs min blogg skulle ta.

Inlägget handlade om Kissie, och det var inget snällt skrivet eftersom jag verkligen har svårt för henne och hennes negativa inflytande på unga tjejjer som hon sprider genom sin förvånansvärt populära blogg. Jag tycker att hennes attityd gentemot sin familj och tjejjer som inte perfekt stämmer överens med hennes skönhetsbild är fruktansvärd och ville för en stund bara sätta ner foten och säga att det inte är okej att bete sig hur som helst.

När mitt inlägg om Kissie var klart igår, tillsammans med en ihopredigerad sång som låg klar att publiceras på youtube (!) så läste jag igenom allt en gång till och kom fram till att jag inte vill halka ner i träsket att bli en hat-bloggare (det finns redan tillräckligt många såna) vilket innebar att inlägget inte publicerades. Nog sagt om detta. Jag hoppas att Kissie växer upp och att hennes ideal ändras, för hennes egen skull.

Förutom att inte publicera inlägg så har jag ägnat det senaste dygnet åt att:

* Spåra räv (För skojs skull, inte för att jag vill äta räv)
* Sökt jobb, för jag vill verkligen ha ett nu. (Inga normala människor spårar räv på dagarna)
* Lagt upp en gammal kite-film på youtube som jag spelade in 2004.

Här kommer filmen :)

3 kommentarer:

  1. Du har rätt, finns ingen anledning att bli hatbloggare. Så länge det inte gäller Dilsa Demirbag Sten vill säga...

    Känn dig inte pressad att uppdatera bara för att jag tjatar. Den som väntar på något gott..

    SvaraRadera
  2. Men... Ibland måste man faktiskt hetta till stämningen lite.
    Lite "hat" hade gjort det så mycket mer spännande! Dessutom är vi inte mer än människor och ibland måste även goda/snälla människor sätta ner foten och läxa upp sådana som Kissie. Kan hon kritisera får hon själv tåla lite kritik tycker jag! // Syster

    SvaraRadera
  3. Tjenna syrran :) Du har så rätt, men en snabb googlning visar att det redan finns tillräckligt med folk som ägnar sina bloggar helhjärtat åt att kritisera bl.a Kissie (Det finns många fler som förtjänar att bli dissade). Dessa bloggar förvandlas snabbt till mötesplatser för likasinnade som också ägnar en stor del av sina liv till att gå omkring och vara tjuriga. Eftersom jag inte riktigt känner att jag brinner tillräckligt mycket i frågan så väljer jag fortsättningsvis att bara ignorera bloggar som kissies, det finns större problem i världen och genom att ge henne mothugg och utrymme i min blogg så vinner hon på sätt och vis eftersom det är precis vad hon vill.

    SvaraRadera