söndag 14 februari 2010

En lördagskväll med Egon.

Det var länge sedan jag hängde med Egon, men idag kröp han fram. Luften hade gått ur honom när sommaren lämnade plats åt hösten, men lite konstgjord andning var allt som behövdes för att han skulle vakna ur vinterdvalan. Han tittade lite skeptiskt på mig och undrade om det verkligen redan var dags att åka till sjön för att bada. När han sedan tittade ut genom fönstret och insåg att snön fortfarande ligger djup och att det är långt tills Kung Bore kommer dra tillbaka sina trupper så blev han rent av förbannad.

P2130002

Vår återupptagna vänskap kunde inte fått en sämre början…

Jag var dock snabb med att erbjuda honom en öl i baren och sen satt vi där igen som de goda vänner vi alltid har varit, jag och Egon.

P2140007

Vi pratade gamla minnen från sommaren som gått och grillfester vi haft. Vi pratade om gammal tandkräm och om att skicka Norrlands Guld-mössor till bloggskribenter vi gillar.

Jag berättade för Egon att jag har planerat en heldag för honom inom kort. Han kommer få åka pulka, spåra räv, hoppa Bungee-jump från bron som går över säveån, klättra i träd och massa annat roligt som krokodiler vanligtvis aldrig får uppleva. Egon var exalterad, men tyvärr är han inget vidare på att hantera sitt alkoholintag. Sanningen att säga så super han som värsta fjortisen så det dröjde inte länge innan han låg på golvet och hotade med att äta upp mig.

P2140008 Jag tyckte att det var hög tid för Egon att dra! Jag tolererar mycket men när mina vänner börjar se mig som potentiellt tilltugg så är gränsen nådd. Eftersom jag själv var betydligt nyktrare än Egon så hade jag inga problem med att eskortera honom till hissen.

P2140012

Gissa om han kommer ha bakfylle-ångest imorn över sitt beteende mot slutet av kvällen. Hur som helst ser jag fram emot den kommande heldagen med Egon. Jag tror att vi bägge kommer att få det riktigt roligt.

När Egon hade gått kom Ella fram och såg lättad ut över att det vansinniga monstret hade stuckit. Jag hade erbjudit henne en öl om det inte vore för att jag tycker människor som festar med sina hundar är riktigt djävla skumma.

P2100001

6 kommentarer:

  1. Haha, det var ingen snäll krokodil det.

    SvaraRadera
  2. HAHAHA:D
    Hittade hit genom cherinomohammed, bra blogg!:)

    SvaraRadera
  3. Va vad det jag skulle säga till dig nu....va fan sade du att jag skulle säga...JO! Bög!

    SvaraRadera
  4. Va Fan, Marcus... Nu skaffar du en egen blogg BUMS! Jag vet inte var jag skall förolämpa dig Internet-ionellt allars...

    SvaraRadera
  5. Haha,the return of Egon.
    Asså...han kommer tebax å gör bort sig direkt:(

    SvaraRadera