söndag 27 juli 2008

GrillFesten

Efter gedigen planering och hårt arbete med förberedelser var det äntligen dags för min och fd. 33-åringens traditionella grillfest som årligen går av stapeln den 26 Juli kl:18.00

Vädret var strålande och det var många som hade anmält sig till att delta i festligheterna.
Festen började dock panikartat. Klockan 17.00 upptäckte vi att vårt stora 100Ah Bilbatteri inte funkar till att driva BOM-boxen, säkringarna gick direkt när man kopplade på det. Jag och Marco fick åka till jobbet i ilfart för att hämta en uppsättning mindre batterier som funkar till boxen.Vi fick igång ljudet precis innan 18.00 vilket var en stor lättnad.

Bassängen var fylld med is, och vi hade vår egna vakt-krokodil vid namn Egon vars enda uppdrag var att vakta ölen och hålla obehöriga på avstånd. Detta uppdrag klarade Egon med bravur, även om han emellanåt tog en paus för att leka lite med festens yngsta deltagare. Jag såg dock att han aldrig släppte ett vakande öga på öl-poolen vilket kändes tryggt.
Grillen tändes, och snart var alla i full gång med att grilla sitt medhavda kött. Fd. 33-åringen bjöd på en egen salsa som det var bra drag i och Tim hade med sig en sallad som uppskattades av alla. Även Jennies potatissallad hade rykande åtgång.
Kvällen flöt på och alla blev om möjligt ännu gladare. Jag drog mig undan lite och begrundade livet, festen och allting... Min fundering för kvällen där jag satt 100 meter från festen var: " Är det bättre att leva ett långt och tråkigt liv, eller ett kort och roligt.... Har folk som lever ett långt och tråkigt liv roligare när de dör, eller är det värt att ha det jätteroligt hela livet och sen må dåligt i dödsögonblicket när man fattar att allt kul är slut. Om man har levt ett långt och tråkigt liv kanske man tycker att det är helt okej att dö, medans man förmodligen inte tycker att det är alls lika kul att dö om man har haft jättekul medans man lever.... Dennis kom och höll mig sällskap i mitt begrundande, men vi kom ändå inte fram till något vettigt.

I mitt berusade tillstånd gjorde jag sedan något som jag ångrar fruktansvärt idag. Jag gick in på kyrkogården och la mig på en grav i min jakt efter större förståelse för hur det är att vara död. Jag låg där och funderade i en kort stund men somnade nästan omedelbart. Jag låg och sov på graven i över 1 timme tills 34-åringen väckte mig och sa att det är bäst att jag vaknar för Jennie är skitsur över mitt respektlösa beteende. Jennie hade givetvis helt rätt i att man inte använder döda människors gravar som sovplats och idag skäms jag över mitt bristande omdöme.


När jag kom tillbaka till festen var det ett litet järn-gäng som fortfarande satt kvar och deltagarantalet hade decimerats avsevärt från de ca 30 personer vi var tidigare. Jag var vid det här laget fruktansvärt trött och var inte det minsta sugen på att bära in allt som släpades ut tidigare men vi hjälptes alla åt att bära in grill, bord, skräp och stolar.


Här kommer ett urval av bilder från kvällen. Maila mig om ni vill ha alla tagna bilder. Jimi, Martina och Pernilla ville vara med på festen men kunde tyvärr inte komma så de har klippts in i en bild på egen begäran för att på så sätt visa att de var med i sinnet.





Grillkvällen verkar ha uppskattats av alla, så vi kör väl en repris inom en förhållandevis snar framtid ? Frågan är bara om vi skall ta festen på samma plats eller om vi skall köra på nån sandstrand och övernatta i tält... Rösta gärna i sidopanelen.


Ha det så gött tills nästa gång...

3 kommentarer:

  1. jag röstar på tält!!!! Det gör martina o jimi med, även om de inte vet om det än..... :)

    SvaraRadera
  2. Haha, Mierda det där var en kul grillfest asså!!! God mat, balla människor och en nedrans massa öl :D Jag har ju badförbud i några veckor till pg tatueringen men sen slänger jag mig i plurret oxå!! Creéme! :P Chau y Cuidate mucho!

    SvaraRadera
  3. Martina säger...

    Tält i all ära,,, men vore det inte mera praktiskt med världens största husbil elle så, ja mena då slipper man ju kissa i det fria och på så sätt undvika diverse oknytt som gömmer sig bland buskar och snår, vilket i sin tur resulterar i att man minskar risken för borrelia som i sin tur kan leda till hjärnhinneinflammation. Och det vill man ju helst slippa för det e tydligen skitjobbigt.

    Annars vill jag bara tillägga att det var en väldigt trevlig kväll ;)

    SvaraRadera