fredag 4 juli 2008

En liten flicka i en stor mans kropp...

Mina vänner.... Det är en mörk dag i er hjältes liv.... Jag har nu kommit till insikt att i min stora manskropp bor det en liten liten flicka som verkligen inte vill ut på äventyr utan mycket hellre sitter hemma på sitt lilla flickrum lekandes med dockhus och har tebjudningar för låtsasvänner och mjukisdjur....
Idag var dagen då kärlekstunneln skulle rekogniseras.... och eventuellt besegras medelst genomsimning. Jag, Jimmy och 33-åringen hade stämt träff vid tunneln och 30 meter rep var införskaffat. Tanken var att jag och Jimmy skulle simma in en bit i tunneln för att bedömma genomsimlighetsgraden. 33-åringen skulle stå vakt, larma brandkåren och meddela våra närmaste vid en eventuellt dödlig utgång...

Våtdräkter drogs på, linan sattes fast och två självsäkra herrar hoppade i plurret, fast beslutna om att utmana tunneln som män i flera generationer har simmat igenom för att bevisa sin kärlek för den de älskar...
Män som bevisar sin kärlek för den de älskar är helt säkert inte rädda för spindlar, för tunnelhelvetet kryllade av stora, håriga, hungriga mördarspindlar.

Vid inloppet av tunneln kunde man i fjärran skymta det lilla utloppet 200 meter bort, det var ljuset i tunneln som alla pratar om.
Tunneln var dessutom väldigt låg i tak, ca 1 dm på de lägsta punkterna.
Jag och Jimmy låg och plaskade i våra våtdräkter övertygade om att modet skulle komma ikapp oss och att vi snart skulle simma igenom tunneln. Modet missade oss tyvärr.
Jimmy ville ha en hjälm för att inte slå i huvudet och jag ville ha en extra stor sprayburk med insektsspray för jag var vid det här laget övertygad om att "The-Almighty-Mother-of-All-Spiders" hade sitt näste mitt i grottan..... Inte en chans att jag går in obeväpnad !

Mitt i alltihopa började 33-åringen hojta glatt från stranden, han hade fått syn på något mycket roligare än vårt tunnelprojekt.

300 meter längre upp i ån stod ett par i vattnet. Tjejjen var i full färd med att suga av sin pojkvän. Hon sög för glatta livet!! Det hela såg rätt lustigt ut så vi började skratta högljutt.
Efter en förvånansvärt kort tid slutade flickan att suga, vi vet inte om det berodde på en för tidig utlösning eller om det unga paret inte uppskattade vårt publikstöd.

Hur som helst var det hög tid att för den här gången ge upp.
Vi har dock satt en deadline för när tunneln skall vara genomsimmad. Den är satt till sista Juli.
Tills dess skall vi införskaffa följande viktiga saker:
Hjältemod
2 st JOFA-hjälmar.
1 extra stor burk insektsspray
2 st Sådana där hattar som biodlare har
1 Gummiring från ett bildäck att använda som livboj

Dessutom skall Jimmy bygga en liten flotte av två PET-flaskor till hans "MAG-lite" så vi får belysning därinne.
Vi kommer även att hålla fast vid att dagens blötläggning enbart var en lyckad rekognition och att vi aldrig hade för avsikt att simme igenom tunneln idag.
Det är först nu vi vet vilka viktiga saker som vi behöver för att relativt säkert framföra våra kroppar igenom tunneln.
Säkerheten framför allt är vårt motto !

Nu måste jag runda av detta inlägg, mina mjukisdjur skriker efter påtår....
// Lise-Lott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar