tisdag 8 juli 2008

Saker som aldrig kommer att hända...

Bloggens paroll "Saker som händer, har hänt eller kommer att hända. Stora saker, små saker, godsaker." har nu tyvärr för första gången förlängts med "saker som aldrig kommer att hända"

Jag talar tyvärr om tunnelprojektet. Ett flertal varningar från vänner att flera människor som har försökt sig på utmaningen har drunknat, har fått mig att för stunden överge tanken.

Tydligen har olyckorna gått till så att vattennivån utan direkt förvarning kan höjas i ån och om man då befinner sig i mitten av tunneln med 100 meter till varje utlopp så försvinner den decimetertjocka spalten av luft i tunnelns tak. Detta medför att man helt sonika ställs inför två val; antingen utveckla gälar snabbt som fan, eller drunkna. Jag är rätt så säker på att mina gälar inte hade utvecklats tillräckligt fort....

Med tanke på att jag endast trodde att jag behövde besegra min lindrigare spindelfobi för att ta mig igenom tunneln och inte är speciellt intresserad av att sätta livet på spel så överger jag tillsvidare projektet.

Om vattennivån sjunker ca 3 dm så luftspalten blir aningen större så kommer projektet att återupptas direkt.

4 kommentarer:

  1. Hej!! Vad underbar du är. Klart du ska wasta ditt jobbs pengar och satsa på att läsa blogg i stället. Klart värt! Kram

    SvaraRadera
  2. Intressant detta med gälar. Kanske 3-4 stycken PET flasker á 1,5 liter fylda med luft, fastknutna vid midjan, ger nog "nödluft" vid nästa heroiska försök. Hälsningar från Norges Americas Army NN_4AN.

    SvaraRadera
  3. Tjena Robban!
    Long time no see, hur hittade du hit ?!
    Petflasklufttuberna är sedan länge utprovade och förkastade som lufttillförsel-metod... den funkar tyvärr inte för man måste "suga" ut luften ur flaskorna och det kräver mer energi än vad man får ur flaskorna...

    Hoppas att du fortfarande skjuter folk på din fritid.....

    SvaraRadera
  4. Hmmm... med tanke på saker som aldrig kommer att hända.... kan du inte bara starta en liten kom-ihåg-lista för dig själv istället, så du kommer ihåg saker som du faktiskt SKA göra.... en tanke bara :)

    haha... grilla snart då, elr?!?

    SvaraRadera