tisdag 29 juli 2008

Olidlig hetta.. Status:Bekämpad!

Det är varmt nu... Fruktansvärt varmt. Idag var det så varmt att jag på allvar övervägde att tända en brasa för att svalka mig i lågorna...

Jag gjorde dock det enda rätta och lånade hem en av produkterna i butiken för en nogrann utvärdering. En portabel Aircondition. Denna gudasända underbara energislukande högljudda miljöbov som byter ut allt varmt och ersätter det med kallt. Magiskt. Mitt 45 grader varma sovrum förvandlades snabbt till ett svalt himmelrike på 17 grader. Det finns dock två små nackdelar... Dels låter maskinen mer än tyskarnas invasion av Polen. Dessutom är den inte snygg och med tanke på den stora kartongen som jag har satt för fönstret så ser det ut som att det bor en tjackpundare i lägenheten. Både utifrån och inifrån.Men det är svalt och då kan man stå ut med att det ser ut som en pundarkvart.
När jag var klar med att installera svalka i sovrummet... Så ville Dennis sova där....... men det fick han inte så vi åkte och badade istället. Vi badade i 2 timmar och såg ut som två russin när vi till slut gick upp. På två timmar hann jag med att ta 371 kort. 3 kort på Dennis, 15 på naturen och 353 på mig själv. Både under och över vattenytan... Av onaturliga orsaker får ni inte se alla här.


Nu är det hög tid att sluta blogga... Jag har ett svalt sovrum som väntar på mig...

3 kommentarer:

  1. Najs! Haha! Det var inte lite avundsjuk man blir på en AC i sovrummet. Tur har jag inte eftermiddags sol i mitt sovrum så det är lite svalare..typ bara +30c på natten. Nee jag skall leta vattenfast sårtejp så jag kan vara med och bada. Chau! y Cuidate!

    SvaraRadera
  2. Men om du tänder en brasa blir det varmare och när det blir varmare svalkar man sig inte, har du tänkt på det? Plus att det är arbetsamt att tända brasor och sjäva ansträngningen gör en ännu varmare. Hot damn.

    /Axel

    SvaraRadera
  3. Axel, som upphovsman till teorin bakom "Svalka medelst brasa" trodde jag faktiskt att du, om någon, skulle förstå.

    Det är ju inte som att jag har kommit på den brillianta idén själv.....
    :)

    SvaraRadera