torsdag 10 juli 2008

Djävla inventeringsfetischister !

På företaget som jag jobbar för finns det inventeringsfetischister! Japp ni läste rätt, folket på mitt jobb tänder sexuellt på att inventera varor. Det måste de göra eftersom vi kommer att få inventera igen, fast vi gjorde det i förra veckan. Någon högt uppsatt person måste ha tyckt att det var extra kul och gått igång på det. Inventeringsfetischism är den enda förklaringen jag kan komma på.

Om ingen sätter stopp för galenskapen så kommer vi snart att få lägga ner själva försäljningen och enbart ägna oss åt inventering på heltid.

Kunder kommer enbart att få handla nånting när allt är inventerat in i minsta lilla gem, bara så att vi får räkna om allt igen, för då har ju lagerstatus förändrats och då MÅSTE man ju inventera. Och inventering är ju så jätteroligt.

På fredag morgon skall vi inventera nästa gång, och med tanke på att lagerstatus aldrig stämmer när man har räknat rätt, så kanske lagerstatus stämmer bättre när man räknar fel.
På fredag tänker jag räkna fel och kolla....

Jag är inte bitter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar