tisdag 2 februari 2010

Vikten av att kommentera...

Man kan dra vissa slutsatser utifrån besöksstatistiken som Google Analytics och Bloggtoppen levererar.
Den senaste tiden har jag lämnat min egocentrerade bubbla och besökt andras bloggar vilket även har resulterat i att jag inte har kunnat hålla mig ifrån att kommentera deras inlägg.

Här kommer en screenshot på vad som hände strax efter att jag hade skrivit på Cherin och Mohammeds Blogg.


Om man nu tar och analyserar vad det var som hände så kan man relativt enkelt förstå att ca:100 personer blev hitlurade av mina kommentarer, förlorade 2 minuter av sina liv, bestämmde sig för att det som står är skit och lovade sig själva att aldrig återvända.

Slutsats: Jag har lurat hit för smarta människor som inte lockas av smörjan jag skriver.

Lösning för att få bestående besöksstatistik: Jag måste börja kommentera mer på bloggar vars läsarkrets samlade IQ får grannens guldfisk att framstå som Einstein, **ehem Kissies blogg **Harkel**'


Jag misstänker att dessa läsare inte har lärt sig hur man stänger ner en webbsida och enda gången jag kommer tappa läsare är när de har råkat ut för hårddiskkrash.

Min besöksstatistik kommer därmed aldrig mer att utsättas för att se ut som Enrons aktiekurva.

Eftersom det är statistiken som styr hurvida man kommer tjäna stålars på sin blogg eller ej och inte innehållet, så kommer jag inom kort att kunna livnära mig på min smörja precis som ovan nämnda och Blondinbella. Eventuellt kommer jag även att införa dagens outfit för att mina nya läsare inte skall känna sig helt vilsna. (I mitt fall är det samma outfit varje dag, Kamoflage-byxor och svart luvtröja så det kommer räcka med att jag tar en bild men klistrar in den dagligen i ett nytt inlägg med nytt datum)

4 kommentarer:

  1. Hahahaha! Du är så himla rolig! Jag stannar i alla fall. Vad det nu säger om min intelligens behöver vi iofs inte gå in på...

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!!
    Jag har läst några inlägg, men jag kommer tillbaka var så säker !
    He, he...
    Jag tvivlar på att du kommer att få en massa läsare från min blogg, men jag kanske har fel.
    Tydligen har jag fler trogna läsare än jag visste om...
    Det har framgått av gårdagens experiment.
    Att jag har många besökare visste jag ju, men de flesta är genererade av olika trafikbyten, i ett test för att se om man får fler läsare av att rankas högt i olika topplistor.
    Det försöket verkar inte ha slagit så väl ut vaad gäller just det, men har medfört en del andra fördelar, så jag fortsätter väl med det ett tag till... =D
    Nu hinner jag inte stanna längree, men lita på att jag kommer tillbaka när jag har mer tid !
    Det här var en kul blogg !

    SvaraRadera
  3. Kissie är också en människa!!! :P

    Haha underbart inlägg!

    SvaraRadera
  4. Kom igen nu Mike! Uppdatera!

    SvaraRadera