tisdag 6 april 2010

Arbetslös-No More!

Med kniven mot strupen och ett stadigt minskande antal kvarvarande A-kassedagar har jag den senaste tiden lagt på ett litet kol i mitt jobbsökande.

Jag har flitigt skickat iväg ansökningar och fått komma på flera intervjuer.

I förra veckan ringde de från ett jobb som jag faktiskt hade glömt att jag har sökt (!). Killen i andra änden av telefonen frågade om jag fortfarande var intresserad av jobbet som platschef på ett av deras varuhus som inom kort kommer att öppna bara 300 meter från mitt hem. Jag var givetvis väldigt intresserad och vi bestämde tid för intervju två dagar efter.

Dagen D laddade jag upp med en relativt rejäl frukost, (I min värld är allt som är maffigare än en cigg och en kopp kaffe=rejäl frukost) Det blev fralla, cigg, kaffe och ett glas Berocca. Efter frukosten spelade jag SKUMDUM’s låt “Ställ Dig Upp” svinhögt och dansade en passande dans i vardagsrummet. Detta sysslade jag med i ca 20 minuter och det var precis vad som behövdes för att få adrenalinet att flöda fritt genom hela systemet.

Jennie var inte hemma, vilket är tur, för att se sin 31-åriga pojkvän studsa runt, spela luftgitarr och skrika till skränig punk kl:9.00 på morgonen kan få den starkaste att tappa hoppet.

När jag var färdig med min enmanna slam-dance/luftgitarr show tog jag det faktiskt lite lugnt och försökte tänka på alla i min bekantskapskrets som önskar mig välgång och lycka på den kommande intervjun. Det är fantastiskt när man mentalt kan känna att man har sina vänner och släkt i ryggen som önskar en att allt går vägen och det bygger upp självförtroendet ytterligare.

Sen var det dags att knalla ner till intervjun som gick smidigt och det var i stort sett samma gamla standarfrågor som alltid kommer på anställningsintervjuer.

I dag, efter en lång påsk-väntan, ringde äntligen telefonen igen och jag blev erbjuden tjänsten! Lyckan var/är total och jag skall iväg på en tredagars intensivkurs imorgon.

Tack alla ni som har trott på mig och som aldrig gav upp hoppet att det skulle bli något av pojkvaskern, det har betytt mycket med alla lyckönskningar som jag tyvärr av skrockskäl inte har vågat svara på.

Det känns som att jag står inför ett helt nytt kapitel i min livs bok och det känns både spännande och lite farligt men jag kommer satsa helhjärtat på det så får vi se hur det går…. Forts. följer.

7 kommentarer:

  1. Måste ju så klart säga grattis på rätt inlägg med. :) Så GRATTIS mannen. Du kommer kicka ass. :)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Hurra! Hurra! Hurra! Jag är verkligen glad för din skull!

    SvaraRadera
  3. :D :D - Tack igen ! Bägge två :D Nu skall jag bara se till att inte försnilla jobbet :) Det blir nästa projekt :D

    SvaraRadera
  4. Din för evigt trogna beundrare J6 april 2010 kl. 22:20

    Grattis!
    Med tanke på detta så måste det bli många nya idéer och tillfällen för att fylla ut bloggen (och mitt liv) lite mer ? :D

    SvaraRadera
  5. Hej J :D
    Tack för grattiset!
    Ja, jag lovar att det kommer bli fart härinne nu! Jag kommer hålla företagsnamnet hemligt för att kunna ha friare tyglar att även fortsättningsvis kunna skriva vad jag vill om vad jag vill :D

    SvaraRadera
  6. Nejmen grattis!! Härligt värre. Bäst pepplåt också ;D

    SvaraRadera
  7. Så, det finns hopp om att komma ur arbetslösheten, även i butiksbranschen? :D
    Då ska jag inte lägga mig och dö riktigt än.

    SvaraRadera