lördag 10 april 2010

Krossad...

Jag kom hem igår. Har varit borta i tre dagar på en sorts intensivkurs för att få en uppfattning om vad mitt nya jobb innebär. Har jag blivit klokare efter dessa tre dagarna?- Nej, Jag har blivit förvirrad och undrar vad jag har gett mig in på. Känslan är lite som att hoppa bungee-jump och inte riktigt vara säker på om snöret verkligen sitter fast runt benen... Det hela kan lika gärna sluta med en monumental Faceplant och jag förvandlas till ett illavarslande exempel på en person som har tagit sig vatten över huvudet. Förut drev jag en liten butik med en årsomsättning på ca 3,5 miljoner, och nu skall jag tydligen styra en stor anläggning med en beräknad årsomsättning på 50-60 miljoner och ett produktsortiment som jag inte har någon som helst erfarenhet av.

Det känns som att jag har lurat skjortan av flera personer de senaste dagarna och att jag igentligen inte alls är mogen för att lyckas ro i land det här projektet. De senaste dagarna har jag känslomässigt växlat mellan eufori och panik. Ena minuten känner jag mig helt övertygad om att jag kommer klara av jobbet galant för att i nästa sekund tro att nån närsomhelst skall knacka mig på axeln och säga "Hörrö grabben, vi har kommit på att du är en bluff så du kan väl ta och knalla hem igen".

Det har blivit en massa timmars jobb i alla fall och på kvällarna svingar John Blund flitigt med sitt basebollträ och han får in rediga träffar varje gång för jag är helt slut, så jag har helt enkelt inte orkat blogga. Det är lite synd för jag hade gärna velat få ner alla tankar och funderingar som snurrar just nu och kunna gå tillbaka nån gång i framtiden och läsa om hur jag kände just nu.

Den nya butiken skall ha invigning och öppning nästa fredag, det skall komma en massa pampar från kommunen och det kommer tydligen bli högtidligt värre. Detta kommer väl även bli dagen som min officiella avrättning kommer äga rum. Jag kommer hur som helst inte att ge mig utan fight! Om jag överlever den närmaste veckan och invigningen så kommer jag att jobba på som en gris och räknar inte med att få någon ledig dag de närmaste 5-6 veckorna.

Jag avslutar det här inlägget med en passande låt från Offspring...
"With a thousand lies and a good disguise..... "

2 kommentarer:

  1. Det där kommer du att fixa galant. Och oavsett, så länge du inte är pilot eller kirurg, så kommer ju ingen att dö OM du skulle floppa. ;) Det värsta som kan hända är alltså att du får kicken. So what, säger jag. Se det som en erfarenhet! Men inte fasen kommer de att kicka dig i första taget. Det skulle ju innebära att rekryterarna erkänner att de gjort ett misstag. Och det ska mycket till för det. Jag tror snarare att de kommer att göra allt för att du ska lyckas. Se till att ha bra folk runt omkring dig. Våga säga saker som "Vänta här nu, nu hänger jag inte med - kan ni förklarar vad ni menar?" Det är en styrka att be kom hjälp och stöd - inte tvärtom.

    Kick ass! Och framförallt - stort lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. det låter bra. och du kommer säkert klara jobbet skitbra :)


    jag har bloggat i typ 100 år, jag råkade bara göra en ny blogg. lite hemligt sådär.

    SvaraRadera