onsdag 21 april 2010

En skön snubbe

Idag hittade jag en skön snubbe i vår container. Han var i full färd med att rota igenom allt vårt skräp. Följande konverastion utspelades:

Jag- “Hej"

Skön snubbe- “Hej där!”

Jag-“Vad gör du?”

Skön snubbe- “Jag plockar metall”

Jag- “Jaha, varför då?”

Skön snubbe-“Jag köper ert slängda metallskrot, det har jag alltid gjort”

Jag-“Jasså, men det tror jag nog inte stämmer va?

Skön snubbe- “Jodå, det stämmer”

Jag- “Hmmm, men vi har ju bara funnits här i 5 dagar, jag är platschef här och känner inte till att vi har sålt nåt metallskrot till dig och dessutom slänger vi ju bara trä i den här containern”

Skön snubbe - “Aj Fan, Jag måste nog trott att jag var i en annan container, Sorry kompis!”

Jag- “Det är lugnt, hoppas du hittar rätt container”

1 kommentar:

  1. Jag måste säga att jag blev en aning chockad av att se inte bara ett utan tre nya inlägg på kort tid, bra jobbat :D
    Fortsatt lycka till med jobbet !

    SvaraRadera