måndag 19 april 2010

Dom kallar mig "Plank-Hitler"

Jag vet att jag lovade att blogga mer nu när jag har börjat mitt nya jobb. Men mitt nya jobb har verkligen tagit upp precis all min tid. Jag har jobbat och sovit. I snitt jobbar jag 12-13 timmar om dan. I torsdags körde jag ett mysigt 17 timmars pass från 07.00 till 24.00 sov i 3,5 timme och var tillbaka på jobbet kl:05.00 på fredan.... På onsdag kommer jag ha jobbat varje dag i två veckor, men om allt går enligt planerna så kanske jag kan vara ledig en halv dag på söndag :S

Hur som helst har mitt nya jobb bjudit på både eufori och förskräckelse. Ena stunden kan allt kännas fantastiskt för att i nästa stund bytas mot kaos och panik.

Just nu har dessutom en i personalen blivit sjuk i halsfluss så jag får den stora glädjen att få ta hans schemalagda timmar också :)

Jag har även fått sätta ner foten och ryta till för att markera vem det är som bestämmer vid ett par tillfällen när en av de gamla anställda på företaget demonstrativt har ifrågasatt ALLT jag har sagt enbart för ifrågasättandets skull. Det var inget jag tyckte var speciellt kul, men i ett så här tidigt skede när en grupp håller på att formas så är det extra viktigt att ledaren inte blir överkörd av sin personal, för då kan man lika gärna se sig om efter ett nytt jobb direkt. Efter två dagars maktkamp mellan mig och den aktuelle personen har det faktiskt funkat väldigt bra mellan oss de senaste två dagarna och jag hoppas att det skall fortsätta så.
De två gamla rävarna som har jobbat på företaget i 4 år vardera är ju trots allt fantastiska resurser med all sin erfarenhet och på många sätt kan jag förstå att det kan kännas konstigt för dem att det kommer en helt ny person utifrån som inte har någon koll alls på vad jobbet och branchen går ut på som skall bli deras nye platschef, men jag tror ändå att jag är helt rätt för jobbet som jag tror till största delen går ut på att vara maskin och att bara köra på.
Just nu så gör jag i alla fall mitt bästa för att så snabbt som möjligt behärska alla mina arbetsuppgifter och det börjar så smått kännas som att jag nog kommer fixa det. Jag trycker hårt på vikten av att det skall vara städat och rent på hela anläggningen och jag tror att min personal kallar mig för "Plank-Hitler" i smyg...
Nu är det dags att gå och lägga sig, skall vara på jobbet kl:05.00 imorgon bitti och kommer förmodligen få köra på till 20.00 med tanke på att en person är sjuk, Jippi Ka YEEY !
Jag är ju punkare igentligen, det känns inte som att jag beter mig så just nu... Jag kanske är en efterbliven punkare... God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar