torsdag 12 juni 2008

29 år en timme till...... En era går i graven

12 Juni 2008, kl 23.03
En timme kvar av mitt liv som 20-åring.... Samma ångest som när jag var 19 och det var en timme kvar till 20.... Däremellan har allt gått fort, 10 år poff, borta....

Ångesten är omfattande och har de senaste veckorna ökat mer och mer..... Jag tror åldersnojjan nu precis som förra gången jag fyllde tiotal kulminerar om en timme.

Botemedlet idag precis som för 10 år sedan heter alkohol, Då var det en låda tuborg svarta guld som slank ner, idag är det lugnare, hittils en 85% Absinth-shot och två folköl.

30-40 är årtiondet med krav.... mycket skall fixas och det är ont om tid att fixa det på.
I rent ihågkomningssyfte skriver jag ner min ToDo-lista för de 10 kommande åren nu, så kan vi summera om 10 år vad som är uppfyllt.

1. Överlev, för helvete.....
2. Skaffa barn nu, ( innan jag blir 40 ) eller skit i det helt och hållet.
3. Undvik att bli alkis, men sluta inte festa.
4. Skaffa ett gediget sparkapital.
5. Jobba inte ihjäl mig.
6. Åk utomlands minst en gång om året.
7. OCH DENNA ÄR VIKTIG! BLI INTE VUXEN I SINNET..... Barnslighet är tufft, vuxna är töntar. ( punkt )
23.20.... tiden rinner iväg... 40 minuterkvar av mitt liv som 20 åring.... skriv nåt bra som du kan vara stolt över när du blir 30.....
8. Glöm aldrig av dina vänner, de är det viktigaste du har... Låt dem veta det !
9. Bli den bästa gudfarsan nån unge nånsin haft åt Robbans knodd när hon/ han kommer.
10. Gör ett definitivt karriärsval, och bli grym på det du väljer.
11. Blogga oftare, för min egen skull, lägg upp bilder.
12. Sluta aldrig att tycka att NOFX är det bästa bandet, alla kategorier, alla tider.
13. Se till att få mer fritid ( inte arbetslöshet ) till att göra roliga saker, det är viktigare än att jobba.
14. När du kommer i kontakt med intressanta människor, ta del av deras historier, lär, dra nytta av, uppskatta.
Skriv ner dessa människornas viktigaste synpunkter och och insikter i bloggen för att minnas allt rätt.
15. Sluta aldrig att utvecklas, bli bättre.
16. Ta dig alltid tid att hjälpa människor som behöver hjälp, främlingar såväl som vänner, PRIORITERA DETTA !

17. BONUS Punkt. Hitta gärna på någon brilliant uppfinning som gör livet lättare för alla, Och dig rik som fan.

Well, det är listan, och detta är det sista jag skriver som 29 åring. Nästa inlägg som skrivs kommer att vara från den andra sidan, ur en 30 årings perspektiv, nu är det dags för min sista shot som 29-åring..... Det får bli en 60 %ig Absinth, i kombination med en folköl, på barkongen.

2008 06 12 , kl:23.47: Sparar inlägget och går ut på barkongen för att invänta undergången......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar