onsdag 18 juni 2008

Konsten att behålla barnets upptäckarglädje och lekfullhet

Igår kväll låg jag och tänkte innan jag somnade....

Hur var det man gjorde när man var liten. Hur hamnade man i alla äventyr, hur började dom ?
Man hade alltid små projekt på gång vare sig det handlade om att bygga en luftballong av ICA påsar eller att leta efter vatten i grannens tomt med hjälp av ett armeringsjärn.

Jag kom fram till att lösningen heter infall.

Jag måste vara ute mer, skippa TV och Dator.
Anamma de där små infallen, och låta en promenad utvecklas till ett flottbygge över en å eller liknande...

Från och med nu skall jag nyttja bilens frihet och kombinera den med barnets fantasirika infall.

Det skall bli kul att leva igen och umgänge med polarna skall innebär mer än att bara sitta vid Tv'n och surpla på en öl........

Jag tror att jag skall bygga en lådbil i sommar, eller palla äpplen i arga gubbens trädgård....

Jag har utvecklats tillräckligt, nu är det dags att avvecklas tillbaka till 12-årsåldern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar