onsdag 25 juni 2008

Mer gästblogg

Micke och jag lever. I någon grad. Hans ben är paj och min axel. Vi har träffat de nya vännerna. Bland annat Tanja som skriver poesi, Sura Anna, Sara som inte är lesbisk, Chango som hämnas med ättika, en schweitzisk No Fun At All-dyrkare och hon som skar sig på armarna fyrtifem gånger minst.



Vi moshade till No Fun At All, High Hats, Millencolin (mest jag), Bad Religion (mest Micke) NoFX (alla inklusive Katrin). Vi drack minst tre öl var, kanske fyra, och kysste himlen som i en Hendrixlåt. Vi fotade skiten och åt langos och slog oss och var snälla mot folk. Mickes rapar är jävligt kassa nu och jag lämnar onda spår på muggen men vi är trots allt gamla. Fast vi har levt upp till dagens motto:



"Don't let the little pricks generation-gap you." William Gibson







Ha det fint!

/Axel

2 kommentarer:

  1. There I am! Ojoj, vilken vacker kväll i trevliga människors lag. Ni var två av de bättre pojkarna på hela festivalen, och jag uppskattade både öl-sällskapet och erbjudande om sovplats. Dock försvann vi såpass hastigt och lustigt att det inte blev aktuellt.

    Men du, jag hoppas att jag inte är "hon-som-skar-sig-på-armarna-fyrtifem-gånger-minst"-tjejen.
    För då, unge man, kan jag informera dig om både att det var åratal sedan (sju år för att vara mer exakt!) och att det snarare handlar om ett par hundratal gånger.

    Tack för en trevlig pratstund.

    //Lina

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar, och förlåt för mitt nattliga telefonsamtal.
    Det var endast pga. att jag var orolig att du och din pojkvän skulle spendera ännu en natt i en bil som jag ringde. Jag misstänkte att ni kanske inte hade tagit erbjudandet om sovplats på allvar.

    Jag har förstått att normala människor vanligtvis inte bjuder hem främlingar efter 5 minuters samtal på punkfestivaler, det tycker jag är synd....

    Jag slocknade på vardagsrumsgolvet strax därefter......

    Vi hade också grymt trevligt i ert sällskap :)

    Ha det så gött!

    SvaraRadera