lördag 21 juni 2008

Midsommar 2008...

Så var årets upplaga av den traditionella midsommarafton avklarad.

Det var tänkt att den skulle spenderas vid en närliggande sjö, men pga att väderprognosen lovade spridda skurar med risk för åska bestämde vi oss i sista stund att vara kvar hemma.

Den nybyggda grillen invigdes och fungerade över förväntan. En mycket bra grill som kommer komma till användning igen inom kort. Då blir det grillkalas vill jag lova.






Från början var vi 5 midsommarfirare, sen kom grannen Sara ner. En annan granne gästspelade också en kort stund och försökte hjälpa oss att få igång den nya "Draftmastern". Tyvärr misslyckades han och de 5 liter öl som vi ville konsumera förblev oåtkomliga för våra torra strupar, vi fick dricka shots istället. Här ser vi Erik göra ett försök att komma åt den ljuva näktaren...

Marco drog av ett skönt luftgitarrsolo till tonerna av Dropkick Murphys, han spelade felfritt. Jag var mäkta imponerad. En vacker dag skall jag också lära mig att behärska luftgitarren.


Till slut fick jag kasta in handduken. Det var varmt så jag beslöt mig för att sova på barkonens svala betonggolv.


Vaknade vid 7 tiden av att jag frös och förflyttade mig in i sovrummet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar