onsdag 14 juli 2010

Den sista måltiden…

P7140294

…på sjukhuset alltså. Borträknat kvällsmackorna och frukosten imorn. Överskriften borde kanske varit ”Den sista varma måltiden”, men det låter inte alls lika dramatiskt.

Lasagne… Mums ! Jag älskar lasagne. Jag gillar mat överhuvudtaget. Jag tror inte de får tillräckligt med komplimanger för maten här på sjukhuset för tidigare idag när lunchen kom in och jag utbrast “Gud, vad gött det ser ut!” så tittade sköterskan på mig ungefär som att mitt tillstånd kraftigt måste ha försämrats och att jag nog kommer få bli kvar ett par dagar till. Ingen frisk människa kan tycka sjukhusmaten ser god ut, typ… Men jag kan!

Annat nytt under solen. Jag har bytt rum från nummer 1 till nummer 6. I det förra rummet fanns en stor hissanordning i taket ämnad att flytta på folk med. Men eftersom jag kan flytta mig själv och den andra medpatienten inte kan det och eftersom det är enklare att jag byter rum än att montera ner hissen och sedan upp den i ett annat rum, så fick jag flytta.

Helt ok för mig, det blev en oväntad sysselsättning att få packa ner och upp mina saker i ett nytt rum. Jag har rätt lite sysselsättning här i övrigt så det gäller att bli glad åt det lilla :)

Här kommer en bild på min nya dörr och en på utsikten från rummet. Hej då!

P7140289

P7140290

1 kommentar:

  1. Utsikten såg rätt schyst ut, måste jag säga. :) Fast jag kan tänka mig att hemresan känns schystare just nu. :)

    SvaraRadera