tisdag 13 juli 2010

Tisdag – Resans slut börjar närma sig

Idag, tisdag, har förflutit på som de övriga dagarna.

Jag vaknade med frukost på sängen klockan 07.30 av att de kom in med frukost. 2 mackor och en kopp kaffe. Strax därefter kom läkarronden. 1 läkare och 2 sjuksystrar tittade in och kontrollerade hur det var med mig och fortsatte sedan sin rond.

Efter det, morgondusch.

Slötittande på TV fram till kl:10.00 då det var dags för dagens första antibiotikainjektion, alltid lika gött att bli ompysslad och man kan verkligen säga att sjuksköterskorna här är ruskigt professionella. Det finns inget att klaga på. Glada och omtänksamma.

Efter det… Bloggkoll, vem har skrivit vad. Just nu råder det en allmän bloggtorka tycker jag och jag uppdaterar frekvent alla de sidor jag följer flera gånger om dagen i förhoppning att nya bokstäver skall ha dykt upp.

Janne Heffler hade i alla fall ett kul inlägg i morse som gav mig ett uppslag för “Dagens Skoj”. Han hade uppmärksammat sitt horoskop i den lokala tidningen och undrade lite vad dagen skulle bjuda på. Det stod nämligen såhär:

Vattumannen
21/1-18/2
Underlig tisdag som både roar och förskräcker. Det händer ideligen saker du inte alls väntat dig.

Då tänkte jag sisåhär: “Vad hade varit mer oväntat och underligt än om jag, som aldrig har pratat med Janne annat än i kommentarsfälten på varandras bloggar hade ringt upp. Jag menar det borde ju dels vara oväntat, lite roande och samtidigt lite läskigt att nåt generalnöt till blogg-fan ringer upp. Det kan ju bli det första av flera “Stalker-samtal”  (oroa dig inte Janne, det komer nog inte bli nån vana)

Horoskop slår ju sällan in till punkt och pricka såvida inte nån hjälper den på traven…

Tänkt och gjort, direkt efter lunchen ringde jag upp Janne och det verkar som att det fick precis önskad effekt :) 

Här är länken till Hefflers inlägg om dagen som varit.

Jag låter tilltaget gå under parollen “Uttråkade människor gör oväntade, underliga saker”

Resten av dagen gick åt till att röka cigg, titta på måsar, prata med grannarna, köpa cigg, läsa bloggar, läsa bok…. Och sen kom Dennis och hälsade på. Det var väldigt trevligt, vi stod och rökte och pratade en hel del. Men sen fick Dennis åka hem. Han är inte (lika) sjuk som jag så han får bo hemma. Tack för besöket Dennis !

Och vad gäller min hälsa så skall jag vara utom all risk. Nu är det bara slutspurten för att få väck de sista hårdnackade bacillerna som inte har strukit med ännu. Jag beräknas få den sista sprutan på onsdag natt kl:02.00 och kommer därmed kunna skrivas ut på torsdag runt kl:12.00.

Ha det så gött och… Akta er för barnfamiljerna i skogen…

5 kommentarer:

  1. bra med länkar till andra bloggar, då hittar man fler :) hittade hit via Jannes värld. Det var en j***a bakterie du fått, inte illa ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag kommer inte att bli förskräckt nästa gång som du eventuellt ringer heller. :) Tvärtom, min gode man. Kan tänka mig att du är en snubbe som man lätt skulle kunna snacka bort ett gäng timmar med. :) Jag får se till att ta mig till framsidan någon gång!

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHAHA, ringde du upp Janne?! SKÖNT GJORT!
    Tänker mig att han blev en aning överaskad :D

    Låter skönt att det snart är slut på sjukhus-boendet, av egen erfarenhet vet jag om att dagarna kan bli långsamma som...som klister.

    SvaraRadera
  4. Janne, du är alltid välkommen :) Det finns en soffa att krasha på och kalla öl kylen :) (Nu har du ju mitt nummer oxå :)

    SvaraRadera
  5. Huskatt: Det är riktigt gott att vistelsen snart är över, men den har gjort mig riktigt gott samtidigt. Och angående tristessen så blir det vad man gör det till, i alla fall i mitt fall som har haft lyckan att inte lida fysiskt av min sjukdom speciellt länge. Sen var det ju bara en blixtvisit på fem dagar, så jag har faktiskt inte hunnit ha det speciellt tråkigt :)

    Ha det så gott:)

    SvaraRadera