söndag 11 juli 2010

Kunde jag inte ha fått vinna en stor pokerturnering i stället?

Fick precis lite närmare information om vad det är jag har skaffat mig för nåt…  Invasiv Meningokockinfektion <— klickbar länk (om det nu finns nåt popcorn därute som inte förstod det)

Bra jobbat, säger jag! Duktigt att pricka en sjukdom som bara 60 pers om året får i Sverige varav dessutom ca 10 % dör, fint ska det va!

Jaja, det är väl det som skiljer en 16-17 årig festivalbesökare som är singel, mot en 32 åring som är sambo sedan 11 år och får för sig att han skall på festival… Den ene kommer hem med en normal sjukdom som de flesta kan stava till såsom “Herpes”, medans den andre drar på sig “Invasiv Meningokockinfektion” som skulle få Fredrik Lindström att skita i byxan om någon bad honom bokstavera det.

fredrik_lindstrom

Det hade vart roligare att vinna på lotto för oddsen är väl ungefär de samma ?

Ha det så gott nu era  invasiva meningokocker!

2 kommentarer:

  1. Du får trösta dig med "drabbar framför allt barn, tonåringar och yngre vuxna." ;)

    F ö tittade jag närmare på påsen med ostbågar, och fann stöd för det rätta sättet att säga det på. :)

    SvaraRadera
  2. Kollade på länken och...shit, det där låter inte kul och såg inget vidare ut heller.
    Krya på dig!
    (jo...Heffler/Janne länkar ju ut till dig så..äh, du fattar :D)

    SvaraRadera