torsdag 29 juli 2010

Sjukskriven och hemmavarande.

Jahopp, då var det som läkaren på vårdcentralen misstänkte. Jag har fått en propp i blodådern som orsakar domningar och smärta i armen. Det är ingen fara med mig för blodådern var ytlig så läkaren trodde att den, med medicinering, skulle lösas upp på 1-1,5 vecka. Skönt.

Jag var lite orolig att det skulle bli en längre och mer komplicerad behandling med sprutor och skit.

Jag fick dessutom stränga order att inte belasta armen och att ta det lugnt = inte stressa = Jag får inte gå till jobbet, hepp. Jaja, det kanske är bäst att bli helt frisk och att  återhämta sig fullt ut innan jag kör igång igen.

Jag klurar dock på om det är värt att köpa den utskrivna medicinen. Jag har googlat och hittat en produkt som är betydligt billigare. 1008678L

Kan det vara så att det är samma innehåll, bara olika förpackningar? Det låter i alla fall väldigt bra. “Löser proppar, stoppar bakterier och lukt. Desinficerar”  Nu är bara frågan… Oralt eller Intravenöst ? Vad tycker ni ?

6 kommentarer:

  1. Jimmy af rektal29 juli 2010 kl. 17:13

    rektalt.... Enligt Medicinhistoriska museet i London ska all medicin införas rektalt, iaf vad vi kunde utröna om formen på alla tusentals instrument som fanns där.

    SvaraRadera
  2. Ha-Haaaa, där var du fyndig hörru! ;) -Ska tilläggas att jag faktiskt började skratta på riktigt så min bror som satt och kollade någon sorglig rulle på teve glodde snett på mig, phah!

    SvaraRadera
  3. Nu skall du vara hemma och bara ta det lugnt, glo på en massa film, läs någon bok. Visa dig inte på jobbet.

    SvaraRadera
  4. Tur att du kollade upp det där, mannen. Passa på att njut av ledigheten igen. :)

    Vad gäller självmedicineringen så röstar jag för oralt. Då får du ju chansen att rensa upp lite i rören med.

    Intravenöst får mig bara att tänka på Terminator 2, när Sarah Connor rymmer från mentalsjukhuset, och tar sig förbi vakterna genom att fylla en spruta med propplösare och sätta den i halsen på sjukhuschefen. :P

    T2 är f ö en film som alltid funkar, så den kan du passa på att se nu. :)

    SvaraRadera
  5. hahaha, nja...kanske ska du satsa på läkarens variant :) annars verkar Janne ha en ok inställning !

    SvaraRadera
  6. Nä nu får det vara NOG!!!! Du har helt enkelt gått och blivit lat. Tita vad som hände när du passerade 30.... Mvh 36 åringen

    SvaraRadera