tisdag 27 juli 2010

Fler missöden som inte har förevigats på bloggen de senaste dagarna.

Förutom den förmodade blodproppen har jag faktiskt råkat ut för två ytterligare missöden de senaste dagarna. Jag hade förträngt dem men blev brutalt påmind när jag nyss bläddrade igenom mina digitalfoton.

Missöde nr 1.

Rakning bör ske under uppsikt, helst i en spegel och i nyktert tillstånd. Man sitter alltså INTE i badkaret och “Viftar” lite på måfå med rakhyveln i nyllet. Då händer tydligen följande förr eller senare.…. 

P7250415

Vincent van Gogh var inte tokig, han hade bara (liksom jag) effektiviserat sina morgonrutiner. Synd för honom att de hade barberarknivar på den tiden.

Missöde nr 2.

Man är överlycklig att ha hittat en “fri” internetsajt som streamar alla “Dr.House” avsnitten. Man känner en stor tillfredsställelse och laddar för ett riktigt House-maraton.

72 minuter in i tittandet stannar plötsligt filmen och följande text uppenbarar sig på skärmen. Sadister..

P7250420

Ibland krävs det inte ens att man har hår på skallen för att få en riktig djävla frisyr…

2 kommentarer:

  1. Aj aj aj såg ut att göra lite ont det där.

    Jaha så nu får man inte välja själv hur länge man ska kolla på film, någon måste alltså bestämma åt oss :(

    SvaraRadera
  2. Rakhyvel bör man inte nyttja i onykter tillstånd..inte i nyllet och ingen annan stans heller ;)
    Pissig med tittandet.

    SvaraRadera