måndag 26 juli 2010

Jobb, Folköl, Cigg och Sömnpiller

Trött…. Har kört igenom ett nytt 12-timmars pass, utan lunch. 08.00-20.00. Det var inte planerat men det blev så, skit. Det är kaos på jobbet som jag inte vet hur jag skall få ordning på. Instinktivt vill jag hitta en ny bakterie att smaska på och fly tillbaka till den mysiga infektionskliniken på östra… inget alternativ… krascha gör man på jobbet, utanför gills det inte.

Idag fyller f.d 34/35-åringen år… grattis… jag försökte ringa men du svarade inte.

I morgon är en ny dag. Den kommer börja kl:05.00 och definitivt sluta kl:13.00.  Jag har tid på vårdcentralen imorn kl 13.45 för jag tror att de pajjade min högerarm på sjukhuset. Ända sedan jag skrevs ut har jag haft en värk i blodådern som bara har ökat för varje dag. Tror det har spritt sig till muskeln nu.

Den här dagen kommer nu att avslutas på samma sätt som de övriga den gångna veckan.. Med ett sömnpiller, en cigg (eller fyra) och en folköl. Jepp, det sket sig med rökslutandet också. Jag kommer att sluta snart hoppas jag, om bara folk ville sluta köpa trallvirke. Om det finns en gud önskar jag att han kunde göra altaner omoderna.

Idag bjuder jag på en fin gammal låt med Just D, “Grannar”… Inte för att det är nån risk att jag stör mina nuförtiden, men ändå.

Det känns mer och mer som att det åter börjar bli dags för en välbehövlig “Reset”. Anropar “tomte nr.2” och undrar hur utsikterna ser ut för en nattlig skogspromenad inom kort, mot slutet av Augusti kanske?….

4 kommentarer:

  1. Det känns ändå tryggt att du lyssnar på kroppen, och går till vårdcentralen med armen. Det hade kanske inte varit självklart för några månader sen? Hoppas att det inte är någon jädra blodförgiftning eller nåt.

    I övrigt tänker jag inte predika. Du har mitt fulla stöd i allt. Så styr upp dina arbetsdagar och dina cigg när du är redo för det. Man måste vara redo själv. Annars blir det bara kack.

    SvaraRadera
  2. Det finns väl inget som får en rökare att bolma värre än en släng ångest, blandat med rå stress och frukatade arbetstide.
    För ärligt..hade du tagit någon rast alls om du inte skulle röka?

    SvaraRadera
  3. Bra att du går till vårdcentralen. Kroppen är inte att leka med...

    SvaraRadera
  4. Skogstomte nr:227 juli 2010 kl. 17:04

    Tomte Nr:2 här, kom... Jag är givetvis med och nattvandrar.

    Inga mer bakterier nu, Ebola är innesjukdomen nu..)

    SvaraRadera