söndag 18 juli 2010

Det här är viktigt

Det här är viktigt. Att få vara ute i det fria och simma med sitt hundskrälle. För ett ögonblick släppa alla tankar på vardagen, kunder, budget, försäljningssiffror och istället bara koncentrera sig på att finnas i nu’et.

P7170325

Imorgon är det dags för mig att åter köra igång på jobbet efter min frånvaro. Jag känner seriös ångest och oro över att min tillvaro åter kommer innebära 60 timmars arbetsveckor och en stress över att ändå inte hinna med allt som skall hinnas med. Hoppas verkligen att jag kommer lyckas hålla lite hårdare på mina tider och inte köra på som en idiot, det finns ju som sagt betydligt viktigare saker i livet än att slava sönder sig åt någon som i slutänden ändå inte kommer tacka när man har krashat.

En positiv erfarenhet av min frånvaro är också att jag inte är så oumbärlig som jag har trott (och till viss del även hoppats). Bygget brinner inte upp eller går under bara för att jag är borta. “LG” (min försteman) har ställt upp som fan och styrt upp allt så det har funkat kanon med både försäljning, leveranser och bemanning. Det har i och för sig skett på bekostnad av att hela julibudgeten har blivit brutalt våldtagen, men det var oundvikligt eftersom min frånvaro har tvingats ersättas med övertid och extrainsatt personal från övriga anläggningar.

Det känns i alla fall fantastiskt bra att få samarbeta med en så engagerad person och hade det inte vart för honom så hade jag misslyckats med mitt jobb för länge sedan. Gubbarna har verkligen fått slita oerhört mycket men det känns skitbra att de har klarat sig så bra. Jag tror nog att de också har växt i sina uppgifter och kanske fått mer självförtroende i sina roller på jobbet, i alla fall hoppas jag det.

Imorn är det som sagt dags att återigen bita i verklighetens sura äpple och den som lever får se vad framtiden har för sjuka skämt på lut.

Avslutar med sköna badbilder från igår kväll.

P7170326 

P7170317

P7170331

Det är klart att Egon fick vara med också, han har ju knappt fått komma ut sen vi hade vår uppesittarkväll i vintras. Han är fortfarande skitkass på att dyka.

7 kommentarer:

  1. Frånvaro från jobbet och insikten om att världen inte går under..bara för att man råkar vara borta några dagar.
    Vad sdka jag säga..min man driver företag...han skulle behöva vara borta en del, han med. Kanske ska man överaska honom med pest?! ;)
    Mitt förslag..är att du verkligen håller på dina arbetstider och kommer ihåg hur lajbans det var att ha tid att latja runt i badet :D (och blogga..det har du tid med då ..)

    SvaraRadera
  2. Huskatt, Bara en riktigt omtänksam person bjuder på pesten åt sina nära och kära som behöver en oväntad paus i tillvaron. Ta med honom till en infektionsavdelning nära er och säg åt honom på skarpen att gosa riktigt mycket med alla inskrivna. Det kan bli en intressant upplevelse (både för honom och de inlagda)!Glöm inte att ta bilder!

    SvaraRadera
  3. Akta hundens klor!! I varje fall min fd hund Madde skrapade upp var och varannan under vattnet.
    Sv: Jag fick läsa den boken flera gånger innan jag fattade. I och med att den är så lättläst så läste jag den som en vanlig pocketbok, men den skall läsas med eftertanke. Den har mer djup än man kanske först tror. Jag tror därför att Allen Carrs sluta-röka-behandling kan vara bättre, då finns det en annan människa som ser om man har förstått eller ej. Sen blev inte jag heller "frälst", men boken underlättar otroligt när man fimpar, tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Ser inte helt fel ut det där. :)

    Jag tror att du kommer att fixa det där med arbetstiderna galant. Klart som sjutton att man vill göra ett extremt bra jobb när man är ny på ett ställe. Men nu är du mer etablerad, och full med insikter. Så nu gör det ju inget om du unnar dig en tidig fredag eller nåt någon gång ibland. :)

    Och om du skulle tappa tråden framöver så är det ju bara att läsa genom dina gamla blogginlägg. ;)

    SvaraRadera
  5. Det ser skönt ut det där, svalkande nu i hettan. Och du försök håll på arbetstiderna, då får du mera tid till bad, blogg och andra roliga saker :).

    SvaraRadera
  6. Asså stundtals var jag ganska övertygad om att det hade varit Bättre om det brunnit ned för då hade vi åtminstone haft ett skäl att stänga och börja om på ny kula :P

    Nä men det löste sig, mycket brukar göra det om man bara ger lite blod, svett och tårar.

    Nu skall vi ju Bara köra 40 tim / veckan, månaden ut. Hoppas du håller löftet.

    SvaraRadera
  7. Det är definitivt viktigt. Sköna badbilder. Jag har tagit en ledig dag idag. Då spöregnar det. Lite surt. Men snart ska jag också fa vara ledig, litegrann!


    sv; haha ja det var nog tur, jag vill inte ha blodspill på mina fester, så svårt att få bort från möbler & dylikt ;)

    SvaraRadera