lördag 10 juli 2010

Hjärnhinneinflammation.

I dagarna två har jag ihärdigt besökt östra sjukhuset på grund av 41 graders feber och en ledvärk som har gjort mig totalt rörelsehindrad. Första dagen fick jag ta lungröntgen, blodprov och urinprov som inte visade något. Så jag blev hemskickad.
Igår åkte jag in igen, nya prover. Min infektionspoäng hade tydligen ökat från 4 till 200 från torsdagen till fredagen. Jag kunde fortfarande inte röra på mig pga ledstelheten, men läkaren sa att det nog är halsfluss och att jag skulle åka hem. Mysko tyckte jag.

I dag ringde de från sjukhuset och sa att min blododling visar på hjärnhinneinflammation och att jag skall pallra mig upp dit ASAP. Ha! - där fick de, jag visste väl att det var nåt knas på riktigt med mig.

Jag kommer tydligen bli inlagd i 5 dagar för att få den riktigt fina intravenösa antibiotikan, jag kommer kanske blogga om det finns tillgång till internet, annars ses vi (förhoppningsvis) igen om ett par dar kära vänner.

// Nåldynan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar