tisdag 27 juli 2010

Passa er, annars åker ni på en propp!, igen..

Jag har haft samma rubrik på ett inlägg tidigare… Då handlade det dock om Jennie och hennes vaxpropp. Den här gången finns det en relativt stor risk att det är min tur att ha råkat ut för en propp, fast ingen vaxpropp utan en av blod istället, attans nedrans fånig osis.

Jag var ju på vårdcentralen idag för att få svar på vad det är som har spökat i min arm ända sedan jag skrevs ut från sjukhuset. Det gör mer och mer ont för varje dag, har domningar, och gör mig irriterad när folk petar på det.

Min misstanke var att det kunde vara inflammation i nån muskel eller blodåder, men efter en (faktiskt) riktigt grundlig undersökning trodde läkaren att det kunde vara nåt annat. Han skrev ut en akutremiss till infektionskliniken imorgon bitti. Enligt honom så kunde det vara kvar bakterier i armen eller vad som enligt honom var troligare… att jag har skaffat mig en blodpropp, det ni! 

Synd bara att läkare skriver på ett helt annat språk, för jag fattar fan knappt nåt av det han har skrivit på remissen. Om jag tolkar hans lapp rätt så har jag utvecklat mediala egenskaper i mitt armveck. Det var värst…. Jag har Palpöm och söker omfång kring armvecket, jovars, lite mer omfång hade inte skadat... Inte nog med det, det verkar som att han har upptäckt en liten, liten “nånting” som palperar “Le Resistance” INNANFÖR min hud, What the heeeeellllll!

P7270421

Jaja, Det känns i alla fall bättre att det står som det står än om det hade stått: “Grabbstackarn har fått en propp, han kommer att dö, annars äter jag upp min rock… Ge honom ditt bästa knark och låt honom inte lida för mycket, ….p.s. Golf på lördag?? d.s”

Nu sitter jag och funderar på om det är en bra idé att självmedicinera lite i förväg med mina egenutvecklade “Vodka-Treo drinkar”, blodförtunnande OCH skoj i ett- DoubleAction!!!

Den som levrar sig får se…

2 kommentarer:

  1. Skogstomte nr:227 juli 2010 kl. 20:55

    Kör med vodka/Treo combon..helt klart en gammal och beprövad huskur.

    SvaraRadera
  2. hahahaha, förlåt :D Det var det sista där med "golf" som orsákade skrattattackaen :)
    Vi får väl hoppas att den andra läkaren har koll på vad för slags böld du kan tänkas ha som gör ont när man petar på den ;)

    SvaraRadera